Beste,
ik weet niet goed waar dit bericht thuishoort, dus plaats ik het maar hier.
Ik ben sinds meer dan een jaar opnieuw vrijgezel na een relatie van 5 jaar. Tijdens die 5 jaar heb ik samengewoond met mijn ex-vriendin en haar ouders. Nu staat er nog een aantal zaken van mij bij haar ouders, en bij haar tante. Dit mocht daar blijven staan tot wanneer ik het kon verhuizen.
Er was ook een gezamelijke aankoop, namelijk een hangmat, waarvoor we elk €200 hebben betaald. Vandaag heb ik een aantal zaken opgehaald, en ik merkte dat een ventilator die ik gekocht had en de hangmat weg waren. Bleek dat mijn ex-vriendin die had meegenomen naar haar nieuwe woning. Ik liet weten mijn ventilator graag terug te hebben, en voor de hangmat €150 te krijgen, aangezien ze ondertussen toch tweedehands is (vond het wel jammer te moeten merken dat dit was meegenomen zonder te vragen).
Wat later kreeg ik een SMS terug, waarin ze zei mijn ventilator terug te zullen geven, maar niet wou betalen voor de hangmat, aangezien ze ervan uit gaat dat mijn gerief al ruim een half jaar gratis bij haar ouders en haar tante mag staan, en ze vindt dat dit ruimschoots compenseert.
Wat raden jullie aan? Ik heb geen zin in een juridisch getouwtrek, maar wil het hier ook niet bij laten.
Iemand die hiervoor de meest correcte oplossing weet?
Alvast bedankt!