Gezamelijke aankoop

wo0dy
Topic Starter

Gezamelijke aankoop

#1 , 22 aug 2012 22:06

Beste,

ik weet niet goed waar dit bericht thuishoort, dus plaats ik het maar hier.

Ik ben sinds meer dan een jaar opnieuw vrijgezel na een relatie van 5 jaar. Tijdens die 5 jaar heb ik samengewoond met mijn ex-vriendin en haar ouders. Nu staat er nog een aantal zaken van mij bij haar ouders, en bij haar tante. Dit mocht daar blijven staan tot wanneer ik het kon verhuizen.

Er was ook een gezamelijke aankoop, namelijk een hangmat, waarvoor we elk €200 hebben betaald. Vandaag heb ik een aantal zaken opgehaald, en ik merkte dat een ventilator die ik gekocht had en de hangmat weg waren. Bleek dat mijn ex-vriendin die had meegenomen naar haar nieuwe woning. Ik liet weten mijn ventilator graag terug te hebben, en voor de hangmat €150 te krijgen, aangezien ze ondertussen toch tweedehands is (vond het wel jammer te moeten merken dat dit was meegenomen zonder te vragen).

Wat later kreeg ik een SMS terug, waarin ze zei mijn ventilator terug te zullen geven, maar niet wou betalen voor de hangmat, aangezien ze ervan uit gaat dat mijn gerief al ruim een half jaar gratis bij haar ouders en haar tante mag staan, en ze vindt dat dit ruimschoots compenseert.

Wat raden jullie aan? Ik heb geen zin in een juridisch getouwtrek, maar wil het hier ook niet bij laten.

Iemand die hiervoor de meest correcte oplossing weet?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 22 aug 2012 22:11

Afschrijven die hangmat!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lightning

#3 , 22 aug 2012 22:19

Ventilator nog ophalen en vergeet die hangmat.

Reclame

wo0dy
Topic Starter

#4 , 22 aug 2012 22:21

Mag ik ook vragen waarom?

Is het onredelijk van mij om daar mijn deel van terug te willen? Of zou dit een grote rompslomp worden om een futuliteit?

Lightning

#5 , 22 aug 2012 22:26

Omdat U zegt geen juridisch getouwtrek te wensen...

roharro

#6 , 22 aug 2012 22:28

U kunt niets bewijzen!!!

wo0dy
Topic Starter

#7 , 22 aug 2012 22:29

Maar ik zei ook het hier niet te willen bij laten. Ik vind het onfair. Vandaar dat ik graag de mening van de experts had geweten.

Qua bewijzen, ik heb nog steeds de factuur van de hangmat.

roharro

#8 , 22 aug 2012 22:40

Maar ik zei ook het hier niet te willen bij laten. Ik vind het onfair. Vandaar dat ik graag de mening van de experts had geweten.

Qua bewijzen, ik heb nog steeds de factuur van de hangmat.
Dan moet je op basis van factuur+plus betalingsbewijs (absoluut noodzakelijk) een rechtszaak beginnen.

Oude Belg

#9 , 22 aug 2012 22:54

Bezit wordt beschouwd als eigendom.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 aug 2012 14:08

Bezit wordt beschouwd als eigendom.
Inderdaad, zelfs met een factuur zal je hier weinig tegen kunnen beginnen. Als trouwens je spullen al een half jaar bij haar moeder en tante mochten staan, is een vergoeding voor deze opslag van 150 € echt een koopje! Zoek eens maandprijzen op van een kleine opslagplaats voor die spullen (of zoek ergens de huur van één garagebox op). Doe dit maal het aantal maanden dat je spullen er staan, er verbaas u erover hoeveel meer dan 150 € dit is.

Zoals iedereen hier dus zegt: laat varen! Je wenst geen juridisch getouwtrek, en maakt bovendien weinig kans je gelijk te halen. Beschouw de hangmat inderdaad als de vergoeding voor de maandenlange opslag van jouw spullen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”