Hey,
Mijn vriendin en ik kunnen het zeer goed vinden met elkaar. We zijn al lang samen en hebben al samen op kot gezeten dus we weten dat we kunnen samen wonen.
Ik ben pas afgestudeerd en ben beginnen te werken, maar zij wilt nog een paar jaar bij doen. We zijn allebei nog onder de 25 jaar en wonen momenteel terug bij onze ouders.
In eerste instantie zou ik haar ten huwelijk willen vragen, maar gaat dit wanneer we nog niet samen wonen? Veranderd er dan financieel iets voor haar ouders?
De voorbije jaren hebben we allebei ook goed gespaard en hebben dus al een beetje kapitaal. Met mijn loon kunnen we waarschijnlijk ook een lening aangaan om een huisje te kopen en nog voldoende overhouden om te leven. En waarschijnlijk zal zij ook geld krijgen om op “kot” te gaan.
Mijn vragen zijn dus:
- Kunnen we trouwen terwijl zij nog studeert en wij nog niet samenwonen?
- (haar ouders zijn bereid om een bedrag te geven voor eten en miss een beetje “huur”, wij zijn hier zeer blij mee)
Blijft alles dan financieel ook hetzelfde voor haar ouders wanneer we getrouwd zijn en zij gedomicilieerd is op een andere plek?
- Zijn er financiële voordelen die we kunnen gebruiken omdat we een klein huis kopen? (klein beschrijf, wat is dit?)
- Zijn er misschien andere mogelijkheden waardoor we toch goedkoper kunnen samen wonen in ons huis? (zoals bijvoorbeeld een leefloon voor haar?)
Groeten,
Annoniem