een kennis van me pendelt al geruime tijd van haar huidige woonplaats naar haar nieuwe werk, maar de verbinding met het openbaar vervoer is niet naar behoren dus is zij momenteel aan het zoeken naar een nieuwe woonst. Daar dit een tijd kan duren (daar ze naar verschillende locaties/kosten/verbinding OV/oppervlakte, ... kijkt), vroeg ze of ze niet tijdelijk bij mij kon intrekken zodat ze van mijn huis gemakkelijker naar haar werk kan.
Ik woon hier met mijn vader, die eigenaar is van het huis en mijn partner: een Nederlander die hier officiëel zijn adres ook heeft, maar we zijn niet officieel samenwonend. Geen van beiden heeft bezwaar tegen haar intrek.
Ze zou wat bijleggen voor de faciliteiten, zo "kost en inwoon" zoals mijn vriend en ik ook betalen.
Maar nu vroeg ze of ze haar domicilie ook op dit adres kon zetten en ik vroeg me af wat dit allemaal inhoud.
Ik weet dat dit dan officiëel haar adres wordt. Maar hoe zit het dan met onze "veiligheid" ? Bijvoorbeeld:
- als ze iets beschadigt
- als ze niets meer wilt bijleggen
- als ze niet meer wilt verhuizen
- als ze schulden heeft/maakt
- ...
Mijn euro valt net dat ik hier ook helemaal niet heb bij stilgestaan toen mijn partner introk en dat dit waarschijnlijk hetzelfde zou zijn, mmaar momenteel zie ik hem nog graag

Dank bij voorbaat