Huurcontract op naam van mijn vriendin,wat nu?

-DB-
Topic Starter

Huurcontract op naam van mijn vriendin,wat nu?

#1 , 17 sep 2012 13:12

Graag had ik hier wat duidelijkheid in geschetst.
Iedereen zegt zoveel verschillende dingen hierover.

Ik ben reeds 3 jaar samen met mijn vriendin en woon nu ongeveer 1 jaar en half feitelijk samen met haar.
Bij het aangaan van het huurcontract heeft zij enkel als huurder het contract volledig op haar naam gezet.
Ik sta wel gedomicilieerd op dit adres gelijk met haar sinds aanvang van het huurcontract,dus niet bij haar gaan bijwonen op latere tijdstip.
Nu is er weer voor de zoveelste een conflict ontstaan wat haar te verwijten valt,maar ik trek er ditmaal een streep onder!
En hier komt het:
-Ik ben zo goed als immobiel daar ik een open botbreuk heb op mijn pols en moet wachten op de volgende operatie.
-wij zitten samen in budgetbegeleiding bij het ocmw
-de auto staat op mijn naam alsook de verzekering.
-plus dat ik kan bewijzen dat heel veel geld van mijn kant naar dit appartement is gegaan.

Zij wilt mij buitenzetten nu en liefst zo snel mogelijk,wat zijn mijn rechten en wat zijn mijn plichten?
Ik heb nergens een ander onderkomen dus ik kan niet anders dan voorlopig hier blijven wonen.
Kan ze mij verplicht buiten zetten onder dwang?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 sep 2012 13:19

Zij kan idd - als enige huurder- gedaan krijgen dat u op korte tijd dat appartement moet verlaten. Uw rechten zijn quasi nihil. En ik ben er niet zo van overtuigd dat de kosten die u heeft gemaakt , kunnen gerecupereerd worden. Contacteer het OCMW.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2012 13:34

Zij zal zo wie zo naar de vrederechter moeten gaan.
Op zich is dat iets dat NIET op enkele weken gedaan is ...hou rekening met twee maanden.
U hebt daar trouwens de kans om uw mening naar voor te brengen met verwijzing naar de door u gemaakte kosten.
Maar die zal u wel moeten bewijzen dus dat U de huur betaald hebt.
In principe zal wat de rekeningen betreft de rechter ervan uitgaan dat u beiden kosten hebt betaald maar ook beiden voordelen hebt gehad.
Is het de bedoeling dat u daar blijft wonen? Die kans is idd niet zo reëel.
zie antwoord van Wanton.

Reclame

-DB-
Topic Starter

#4 , 17 sep 2012 13:44

bedankt voor het snelle antwoord.
Nee,ik wil hier niet blijven wonen,maar kan tijdelijk niet uit de voeten door mijn botbreuk.
Ik zit met een externe fixateur die nog moet verwijderd worden tesamen met een opvolgende operatie.
Daarmee dat ik graag had geweten of ze me inderdaad buiten kan laten zetten in zeer korte tijd.
En de kosten bewijzen zal niet moeilijk zijn,ze heeft het afgelopen jaar meer van een uitkering en ziekenkas geld ontvangen.
en die bedragen zijn niet echt kostwinnend te noemen.
Dus concreet zonder bezwarende elementen ofzo kan ik niet worden buitengezet binnen een termijn van slechts 2 weken ofzo?

mvg

Franciscus

#5 , 17 sep 2012 13:50

Zij kan u ALLEEN na vonnis vrederechter en het eventueel beroep buiten gezet krijgen. U woont daar.
Zolang u daar woont kan ze zelf de toegang niet verbieden.
U mag steeds op eender welke wijze zelf toegang hebben tot uw woning.
Politie zal u steeds moeten helpen/toelaten om de woning binnen te gaan.
PS wie rijdt met uw wagen?

-DB-
Topic Starter

#6 , 17 sep 2012 14:01

Zij rijdt hiermee rond omdat ik niet meer olie op het vuur wil gooien,vermits zij zeer afhankelijk is van haar mobiliteit.

Ikzelf kan voorlopig niet rijden door mijn verwonding.
Ik hoop van harte dat zij mijn voorstel tijdelijk kan aanvaarden,want hoe het nu loopt laat ze de spanningen erg hoog oplopen.

Franciscus

#7 , 17 sep 2012 14:31

Ik haalde dit aan omdat als zij er mee mag rijden u geen aangifte kan doen van diefstal van de wagen gezien zij toestemming van u heeft.
Politie zal en mag dus hierin nooit tussenkomen gezien u met haar een overeenkomst hebben over gebruik van de wagen.
Duidelijk.
U zal haar eerst aangetekend moeten in kennis stellen dat ze geen gebruik meer mag maken van de wagen ... zeker als zij beschikt over een eigen sleutel.
of u zal er voor moeten zorgen dat ze geen sleutel meer heeft.

-DB-
Topic Starter

#8 , 17 sep 2012 14:36

Bedankt voor de informatie,als zij de kerk in het midden houdt zal ik zulke stappen niet moeten ondernemen.
Ik probeer zeker deze situatie niet te laten escaleren,maar kan me niet voorzien op stappen van buitenaf die genomen worden natuurlijk.
Met vriendelijke groeten,

dimitri

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”