Domilicie

Davidd
Topic Starter

Domilicie

#1 , 04 nov 2012 00:39

Goeiedag,

Alvast sorry als dit niet in het juiste topic staat maar het zit ergens tussen samenwonen en kopen in.

Vorig jaar hebben mijn ondertussen ex-vriendin en ik een huis gekocht en hebben samen een dochtertje.
Wegens omstandigheden zijn we uiteen gegaan en staat het huis te koop.

Beidde zijn bij de ouders ingetrokken.
We zouden van de bemiddelaar onze domiliciering moeten veranderen zodat het papier dat we willen opstellen en tekenen kan opgemaakt worden voor ons dochtertje, want er kan maar 1 hoofdverblijfplaats zijn (oftewel bi-locatie) voor de tijd die ze bij de moeder oftewel bij de vader (mij) zal zijn.
Ik heb direkt mijn domiliciering veranderd op mijn ouders adres maar mijn ex die ook bij haar ouders inwoont heeft haar domilicie nog op het huis staan wat te koop staat.
Nu pas zal het papier opgemaakt worden en getekent maar ik stel me nog altijd de vraag of die domilicie van haar wel kan en mag en of ze er voordeel uit haalt, want ik heb uiteindelijk alle kosten van het huis betaalt voor de koop, het is alleen nu dat we uiteen zijn dat ze de lening voor de helft mee betaald.

Dus vraag ik me af of ze mischien ergens geld van trekt omdat ze daar nog gedomilicieert staat en of het voor haar voordelig gaat zijn bij de verkoop van het uiteindelijk want haar advocaat zelf heeft haar gezegt de domiliering te laten staan.
Zelf zegt mijn advocaat ook dat het niks uitmaakt maar ik ben er niet gerust in.

Uiteindelijk snap ik niet waarom ze daar nog gedomiclieert staat als ze er toch niet meer woont maar bij haar ouders.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 04 nov 2012 10:40

Domiciliefraude is strafbaar.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 nov 2012 00:42

Als ze er nog officieel woont dan kan u naast de helft van de lening ook nog een woonstvergoeding vragen gelijk aan de helft van een normale huur.
Verwittig de kwartierinspecteur dat die controleert en mevrouw daar ambtshalve schrapt.

Mogelijk blijft ze daar ook staan om recht op te bouwen ( meeneembaarheid registratierechten)?

Reclame

Davidd
Topic Starter

#4 , 05 nov 2012 23:49

Als ze er nog officieel woont dan kan u naast de helft van de lening ook nog een woonstvergoeding vragen gelijk aan de helft van een normale huur.
Verwittig de kwartierinspecteur dat die controleert en mevrouw daar ambtshalve schrapt.

Mogelijk blijft ze daar ook staan om recht op te bouwen ( meeneembaarheid registratierechten)?
"We" krijgen 3/5 terug van de registratierechten als het huis binnen de 2 jaar verkocht geraakt, maar ik heb al mijn spaargeld en tijdens het bewonen zo een 8 maanden lang altijd de lening betaald en de rekeningen, renovatiekosten.
Ik ben heel stom geweest dit allemaal te laten gebeuren maar dat is nu toch allemaal te laat, maar ook al heb ik alles betaald uit eigen zak, toch zal zij een deel krijgen omdat ze voor de helft getekend heeft,...

Het is van dit jaar januari tot nu (November) dat we beidde uit het huis getrokken zijn naar ieder hun ouders en dus het huis leeg staat.
Maar als het waar is van dat opbouwen van de registratierechten ben ik weeral bezeikt, dan heeft ze nog meer recht van die 3/5 registratierechten wat we terug zouden krijgen? Ik heb uiteindelijk alles betaald.
We betalen wel sinds Januari samen de lening af maar voordien heeft ze gene eurocent uitgegeven aan het huis.

Geen wonder dat haar advocaat haar zegt daar gedomicilieert te laten staan maar dan nog is het toch tegen de wet want het huis staat leeg.
En dat mijn advocaat me niks zegt of niet eens weet hiervan,...

Ik ga contact opnemen met de plaatselijke kwartierinspecteur want dit moet direkt stoppen lijkt me.
Kan ik op een of ander manier die huur wat ze zou moeten betalen nog zien te krijgen want ze is er nu 11 maanden gedomicilieert terwijl ik mijn adres gewijzigt had zoals het moest.

Davidd
Topic Starter

#5 , 08 nov 2012 23:40

Ik heb eraan gedacht dat ik bij mijn ouders inwoon en dus niet direkt iets zal kopen, maar hoe zit het dan met die meeneembaarheid van de registratierechten als ik niet direkt iets anders koop?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”