huwen zoon

mariadvr
Topic Starter

huwen zoon

#1 , 01 dec 2012 17:16

Mijn zoon gaat volgend jaar huwen. Hij bezit een eigen huis. Kan hij deze eigendom laten vastleggen in het huwelijkskontrakt ? of is er een andere mogelijkheid om zijn eigendom vast te leggen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 dec 2012 17:24

Dat huis staat genoteerd bij de Registratie als zijn eigendom , dat blijft. En dat is ook voldoende. Het blijft zijn eigendom.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mariadvr
Topic Starter

#3 , 05 dec 2012 15:29

Het is de bedoeling dat het huis vanaf dan ook eigendom wordt van zijn vrouw. Het deel dat hij hierop reeds heeft afgekort aan de bank, kan beschreven worden bij de notaris ? ?

Reclame

wanton

#4 , 05 dec 2012 18:22

Bij het huwelijk kan hij mits een huwelijkscontract het huis in de gemeenschap brengen , zodat de echtgenote ook mede-eigenaar wordt. Tevens dient de hypothecaire lening terzelfdertijd gemeenschappelijk gemaakt te worden. Ik raad aan ook een terugkeerclausule te laten noteren , zodat het huis bij echtscheiding van hem blijft. Eén en ander kan beschreven worden. Vraag concrete uitleg aan de notaris.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”