'Kangoeroewonen': praktische bekommernissen

Pieterjan1984
Topic Starter

'Kangoeroewonen': praktische bekommernissen

#1 , 03 dec 2012 13:04

Hallo,

Binnen enkele maanden zullen, waarschijnlijk definitief, mijn schoonouders bij ons komen inwonen.

Nu heb ik hier al iets over opgezocht, en blijkt dat dit mogelijk is indien ze 30% of minder van je oppervlakte 'gebruiken', binnen dezelfde wooneenheid, en indien ze ouder zijn dan 60 jaar.

Nu vragen we ons af, wat indien aan 1 van deze criteria niet voldaan wordt? 1 vd 2 schoonouders is namelijk minder dan 60 (58), de tweede is ouder dan 60. Er zijn ook plannen om een stuk bij te bouwen aan onze woning. Dit stuk zou volledig los komen te staan van onze woning, maar wel op onze grond uiteraard. Zowiezo zou het meer dan 30% van de totale bewoonbare oppervlakte worden, + het is een losstaand stuk aan onze woning.

Moeten we nu 'een huisnummer' aanvragen? Verliezen ze een stuk van hun pensioen? De persoon die +60 is is namelijk pensioengerechtigd, de andere persoon werkt zelfstandig.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pieterjan1984
Topic Starter

#2 , 04 dec 2012 22:16

zou iiemand mij hiermee kunnen helpen?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”