echtgenoot weg en weet niet waar

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: echtgenoot weg en weet niet waar

#16 , 27 nov 2012 21:59

Parking : heeft hij een auto?
Wie is daar eigenaar van?
Gehuwd en in welk huwelijksstelsel ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
osas
Topic Starter

#17 , 10 dec 2012 20:22

hoi,
nog enkele vraagjes...
dagvaarding is ondertussen uitgebracht. + verzoek om maatschappelijk onderzoek
Nu is het zo dat ik relatief ver woon van mijn ouders en aangezien ik wegens problemen in huwelijk geen sociale contacten heb kunnen onderhouden is het zeer moeilijk om
deze terug op te bouwen.
Dus zou graag terug in de buurt van men ouders, zus, familie gaan wonen.Dit is echter wel een 40 km van waar ik nu woon. echtgenoot wou nooit daar in de buurt wonen vandaar.
(zoon gaat nog niet naar school) (wel al ingeschreven)
kan ik dit zomaar of moet ik hier eerst toestemming voor vragen en wat zou de kans zijn etc...

osas
Topic Starter

#18 , 10 dec 2012 20:26

antwoorden vorige vragen: hij heeft een auto (momenteel zelfs 2)
hij is daar eigenaar van (maar bewijs is dat ik 1 van de 2 auto's betaald heb) (maar dit maakt me allemaal niet uit, zolang ik maar weet dat mijn zoon veilig is)
zonder stelsel gehuwd.

Reclame

freelance

#19 , 10 dec 2012 20:47

Niets belet u om te verhuizen naar waar u wil .
Echtgenoot is uitgeschreven . ( of procedure gestart ) . Ook aangifte bij politie echtgenoot woonst verlaten is gebeurd . U moest de woning zowiezo al verlaten voor nieuwe bewoners.
Zorg wel dat alle mogelijke diensten tijdig op de hoogte zijn van uw adresverandering , en eventueel correspondentie laten doorsturen via b-post . U zult hoe langer hoe meer "officiele " post krijgen .Is belangrijk dat niets verloren gaat .

Auto : nummerplaten door u gekend ?
Kan van pas komen bij een eventuele inbeslagname , bij niet betalen alimentatie. Dan wordt auto (s) gesignaleerd .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

osas
Topic Starter

#20 , 10 dec 2012 20:59

Ja, de verhuurder gaat het huis verkopen in het voorjaar 2013.
Kan ik zelfs nu nog verhuizen nu de dagvaarding is uitgebracht waarop mijn huidig adres nog staat opgeschreven?

wat de nummerplaten betreft: niet gekend door mij. (nooit echt gelet eigenlijk)

freelance

#21 , 10 dec 2012 22:06

Adresverandering : ALLE diensten TIJDIG op de hoogte brengen.
Auto : nummerplaten noteren op parking waar u afspraak hebt .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 dec 2012 23:40

Als de gemeente van ouders waar u naar verhuisd in zelfde arrondissement valt is er geen probleem.
Anders zit u in een ander gerechtelijk arrondissement... vraag na bij uw advocaat wat en hoe u dat best doet.
Maar mag in principe geen probleem zijn.
Het is wel de jeugdrechter van de plaats waar de kinderen ingeschreven zijn die uiteindelijk zal beslissen.
Als de vrederechter al maatregelen heeft genomen blijven die wel van toepassing.

Wat de wagen betreft er is hier een redelijk lange discussie geweest.
Het is de eigenaar diegene die betaald heeft en de factuur heeft die de wagen kan claimen.
Het is niet omdat de nplt op iemand zijn naam staat of iemand de verzekering betaald dat deze de eigenaar is.

lees ook eens over dit onderwerp
http://www.juridischforum.be/forum/view ... naar+wagen" onclick="window.open(this.href);return false;
8_)

osas
Topic Starter

#23 , 11 dec 2012 11:59

nog niets van maatregelen getroffen.
wat de auto betreft... ik wil hier geen verder probleem van maken...
en mag deze gewoon behouden.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”