Sociale fraude door broer en vriendin

Julius777
Topic Starter

Sociale fraude door broer en vriendin

#1 , 21 nov 2012 05:53

Geachte,

De vriendin van mijn broer staat gedomicilieerd op het adres van mijn ouders terwijl ze daar feitelijk niet woont, laat staan dat ze er ooit langskomt.

Zij woont in het huis van mijn broer met wie ze een kind heeft. Ze werkt, heeft een inkomen.

Nu geniet mijn broer invaliditeitsuitkeringen en wordt beschouwd als niet samenwonend met kind ten laste, waardoor hij onterecht een hogere uitkering krijgt.

Aangezien ik dit sociale en fiscale fraude vind, zou ik zijn vriendin willen laten verwijderen als gedomicilieerd op het adres van mijn ouders.

Waar kan ik hiervoor terecht?

Aangezien ik zelf bij mijn ouders inwoon, heeft deze situatie nog andere nadelige gevolgen voor mij of mijn ouders? Fiscaal, wat indien ze schulden mocht hebben, ...

Ikzelf moet een invaliditeitsaanvraag indienen en gezinsinkomen opgeven aan de mutualiteit. Heeft dit gevolgen voor mijn uitkering?

Alvast dank voor de info

Julius

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vadaan

#2 , 11 dec 2012 22:42

Dit soort fraude is verwerpelijk en eveneens een misdrijf. Laten vaststellen door wijkagent en deze een proces verbaal laten opstellen. Indien er geen kledij of persoonlijke spullen liggen is dit makkelijk aantoonbaar aan de wijkagent. Uw getuigenis is ook rechtsgeldig, indien er meerdere getuigen zijn nog beter. Hoe meer getuigen die de waarheid kunnen bevestigen hoe beter. Getuigenissen moeten voldoen aan bepaalde vormvereisten, let hier dus op als u getuigenissen verzamelt op papier. Vervolgens uw ouders vragen om die vriendin te laten schrappen op hun adres op de dienst bevolking van de gemeente. De betrokken diensten waartegenover de fraude is gepleegd( Inspectiedienst riziv Tervurenlaan, 211 - 1150 Brussel) inlichten van dit misdrijf, samen met de nodige bewijzen. De deurwaarder kan beslag leggen op de spullen in uw ouderlijk huis als zij daar gedomicilieerd is ter betaling van haar schulden.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”