Hallo iedereen,
Ik ga mijn verhaal hier proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik woon sinds 3 jaar samen met mijn vriendin,maar sinds enkele maanden gaat onze relatie niet zo goed meer
Nu heb ik sinds enige tijd iemand leren kennen waarmee het zeer goed klikt op alle vlakken en we hebben besloten om met elkaar verder te gaan.
Het probleem is dat zij nog getrouwd (met 2 kinderen van dat huwelijk) is en ik nog samen wonend ben met mijn huidige vriendin.
We gaan opteren om mijn huidige vriendin uit te kopen en samen te gaan wonen in het huis waar ik nu reeds woon.
De uitkoopsom op zich is geen probleem, maar wel de tijd dat het gaat duren denk ik alvorens mijn nieuwe vriendin het geld ter beschikking heeft.
Ik wou dus via deze weg eens horen wat de normale gang van zaken is in deze situatie.....
Als zij beslist van te scheiden en bij mij in te trekken is er dan een wet die zegt dat zij de helft van het geld meteen kan krijgen om zich bij mij in te kopen? Ze zijn getrouwd met gemeenschap van goederen.
Ik zou de hypotheek misschien wel enkele maanden alleen kunnen betalen met mijn loon, maar dat is wel een groot risico dat ik neem indien blijkt dat ik het toch niet alleen kan betalen..... en mijn huidige vriendin wil ik ook niet te lang op het geld laten wachten want ze heeft er tenslotte recht op.
Alle info hieromtrent is welkom!
Alvast Bedankt!