Wettelijk samenwonen met iemand met schulden.

Mcnab
Topic Starter

Wettelijk samenwonen met iemand met schulden.

#1 , 29 apr 2013 21:44

Hoi allen,

Ik en mijn vriendin hebben sinds een jaar een kindje en wij overwegen om wettelijk samen te gaan wonen.
Mijn vriendin wil als onthaalouder gaan werken voor kind en gezin en zou ter mijne laste willen komen staan zodat mijn loon omhoog zou gaan.

Nu heeft mijn vriendin schulden en staat zij geseind bij de nationale bank, dus op een zwarte lijst.
Omdat mijn vriendin een alleenstaande moeder was kon men tot nu toe niks van haar geld afhouden om die schuld af te lossen.

Nu wil mijn vriendin wettelijk gaan wamenwonen om ter mijne laste te komen te staan.

Graag had ik geweten of haar schuldeiser in dat geval beslag op mijn loon kan laten leggen omdat zij geen inkomen heeft(zie statuut onthaalouder), maar ik wel met haar wettelijk samenwoon?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 30 apr 2013 13:46

Bij wettelijk samenwonen leeft men eigenlijk onder een stelsel van scheiding van goederen. De twee vermogens kunnen niet vermengd worden, dwz. haar schulden kunnen niet bij u opgeëist worden. Best is wel dat u er voor zorgt dat duidelijk is wat van u is. Er wordt waarschijnlijk wel gerekend dat zij met haar vergoeding als onthaalmoeder haar schulden kan aflossen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”