moet belgie verlaten voor 9 september 2013

b31000
Topic Starter

moet belgie verlaten voor 9 september 2013

#1 , 07 aug 2013 17:16

halo

als een vreemdeling word medegedeeld in het gemeentehuis dat ze belgie moet verlaten voor 9 september..wat gebeurt et als ze dat niet doet?

zal de wijkagent een bezoek brengen?

dank u !!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2013 18:42

Dan wordt er een bevel(schrift) uitgevaardigd waaruit blijkt dat betrokkene illegaal in België is.
Dit wil zeggen dat betrokkene gesignaleerd wordt in het politiesysteem en bij mijn weten voor alle Schengen landen.
Bepaalde politiediensten kunnen inderdaad opdracht krijgen om betrokkene 'actief' te gaan opsporen en te vatten.

Hangt van veel factoren af.

b31000
Topic Starter

#3 , 07 aug 2013 22:43

halo,

het is een speciaal geval

ik ben met haar getrouwd in 2006 en hebben twee kinderen. zij komt van ecuador

in 2009 vertrekken wij naar spanje.

daar moest zij een spaanse residentie kaart heben die ze na wat papierwerk heeft bemachtigd.

de dag zelf van ontvanst verlaat ze het huishouden en laat ze mij met de kinderen.

dat was augustus 2011.

ik woon nu in frankrijk tegen spaanse grens.

omdat er geen werk is in spanje is is zij terug naar belgie.

zij heeft na onze trouw in 2006 een belgische residentie kaart ontvangen die nu is uitgeschreven. ...geradieerd.

dus ik weet niet of ze haar gaan halen of bij een controle oppakken.

het is ergens in brugge en spreekt geen letter nederlands.

in spanje heeft ze bij de notatis een document ondertekend voor akoord dat ik spanje verlaat met de kinderen.

dank u

Reclame

b31000
Topic Starter

#4 , 11 sep 2013 21:35

wat nieuws,

Gisteren is de politie aan het adres geweest waar zij verblijft,

Daar werd haal medegedeeld dat ze naar het gemeentehuis moet gaan om te bewijzen dat ze haar spaanse papieren niet heeft gekregen, en dat ze een blanco strafblad heeft ,

Wil dat zeggen dat ze in belgie kan verblijven?

want ze had een belgische residentiekaart die ze via onze trouw in 2006 gekregen had , het gemeentehuis van brugge heeft deze kaart bijgehouden.

dank u!!

Franciscus

#5 , 11 sep 2013 22:38

Wat is een Belgische residentiekaart?

b31000
Topic Starter

#6 , 11 sep 2013 23:08

Wat is een Belgische residentiekaart?
dat is een F+ kaart die 99% lijkt op de belgische identiteitskaart van een belg , zeldfe kleur enz.

Het verschil is dat de nationaliteit verschillend is dus in haar geval ecuador.

Ook onder de naam in Kaart type staat

Carte de séjour permanent de membre de la famille d'un citoyen de l'union

Als ik mij niet vergis moeten wij samenwonen en gedomicileerd zijn op hetzelfde adres.

dus vertrokken wij 09/2009 naar spanje zonder de gemeente te verwittigen dus automatisch uitgeschreven uit het B register.

Januarie 2011 beide en kinderen ingeschreven in de belgische ambasade in Alicante voor haar spaanse residentiekaart , krijgt haar spaanse residentikaart in juli 2011 en verlaat het huishouden 4 augustus 2011.

ergens in maand 07/08 2013 denk ik wil ze zich wil inschrijven in brugge bij haar nieuwe minaar , daar heeft het gemeentehuis haar F+ kaart bijgehouden en heeft ze daarna het bevelshrift gekregen om voor 9 september belgie te verlaten....

Franciscus

#7 , 11 sep 2013 23:21

Dacht ik al.
En u woont niet meer samen --- bent beiden geschrapt in België uit het bevolkingsregister /rijksregister gezien blijkbaar nergens een gekende verblijfplaats
Terug opgevist bij de registratie maar nu woont ze hier alleen en IS er geen band meer met u zoals uzelf komt op te merken.

Eens lezen
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... ms&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 02 okt 2013 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

b31000
Topic Starter

#8 , 11 sep 2013 23:33

dank u voor de link, heel instructief ,

alleen woont ze in feite niet , ze wilde zich inschrijven op hetzelfde adres bij haar minaar.

Dus als ik het goed begrijp moet zij terug alles van nul beginnen maar moet eerst scheiden om verder te kunnen...

het lastige aan deze zaak is waneer zij het land word uitgezet of eerst in een centrum word vastgehouden het lastig word om te scheiden voor mij...met mijn advocaat is alles tip top in orde , in oktober is er al een dagvaarding voor mij hier in zuid frankrijk , is zij niet aanwezig duurt het nog langer , en omdat er nog geen vonnis is uitgesproken door een rechter is het soms lastig om bvb op school deze situatie ui te leggen,

Franciscus

#9 , 11 sep 2013 23:40

U woont blijkbaar in Zuid-Frankrijk?
Zet zij die echtscheiding in gang?
Ook eens lezen
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingen ... x?id=14854" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;

b31000
Topic Starter

#10 , 11 sep 2013 23:49

Ja,

ik woon al 2 jaar in zuid frankrijk alleen met de kinderen , ik heb de echtscheiding in gang gezet ,al vanaf begin november 2011 , mijn advokaat heeft via gerechtsdeurwaarder mijn vrouw officiel gezocht in spanje maar nergens ingeschreven en zij kijkt al 2 jaar niet meer om naar de kinderen , geen enkele euro ,opvoeding , schoolgerief enz enz...

De eenzijdige aanvraag tot echtscheiding

Wanneer één enkele echtgenoot de echtscheiding aanvraagt is de onherstelbare ontwrichting bewezen na een feitelijke scheiding van meer dan een jaar.
De onherstelbare ontwrichting is ook bewezen wanneer de aanvraag tot echtscheiding wordt herhaald op een nieuwe zitting die plaats heeft onmiddellijk na het verstrijken van de termijn van een jaar of een jaar na de eerste zitting.

Deze procedure kan bij verzoekschrift worden ingesteld.
De verzoeker of zijn advocaat moet het eenzijdige verzoekschrift ondertekenen.

Bij alle vormen van echtscheiding hebben de partijen na de betekening van de uitspraak een maand tijd om in beroep te gaan.

b31000
Topic Starter

#11 , 18 sep 2013 23:03

heb nieuws,

Was gisteren bij mijn advokaat, omdat ik de echtscheiding aanvraag zal de reden zijn dat we al meer dan 2 jaar niet meer samenwonen.

In Belgie is dat 5 jaar denk ik

het is de franse wet zijn die de bevoegdheid heeft.

Zij zelf heeft geen enkele officiele stap ondernomen voor de scheiding of kinderen.

Nu via haar nicht vraagt zij aan mij een papier waar ik bevestig dat ik van haar wil scheiden met kopie van mijn identiteitskaart enz.

Zou de gemeente dat aan haar hebben gevraagd? bij mijn weten is dat de eertse keer dat ik daarvan hoor?

@Franciscus : de links die je me gegeven hebt zijn heel instructief ! heb er een goed deel van begrepen ,

dank u!!

b31000
Topic Starter

#12 , 02 okt 2013 21:23

Ik ben te weten gekomen dat op het adres waar zij verblijft er een brief is voor de persoon die haar onderdak geeft waar in staat dat hij ze naar de politie moet brengen in brugge.

Kan die persoon problemen krijgen als hij dat niet doet ?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”