dringend, uit elkaar gaan met kind

Minoesjah
Topic Starter

dringend, uit elkaar gaan met kind

#1 , 26 feb 2014 16:50

Beste forumleden,

Korte situatie uitgelegd:
het gaat al ruim een jaar niet meer goed met mijn partner, we sliepen al jaar apart, al jaar geen affectie meer.
Nu ben ik met nieuwjaar even kort bij iemand anders geweest maar ik ben teruggekeerd.
Ik wil hier uiteindelijk niet blijven want ik kan dit alleen niet betalen (huurhuis).
Hij heeft gisteren het contract op zijn naam laten zetten.
Ik heb altijd al mijn geld afgestaan aan onze gemeenschappelijke rekening of op zijn rekening omdat we dingen moesten kopen... alles staat op zijn naam (naief, ik weet het) maar het materiële kan mij eigenlijk niet veel schelen.
Feit is nu: ik ben door gans de situatie in ziekteverlof, heb zo'n 1250 euro netto uitkering in de maand, geen spaarboekje dus een borg kan ik niet direct leggen... hij doet enorm erg tegen mij. De dokter noemde hem zelfs "psychopatisch" zonder dat ik een woord moest zeggen, hij draait alles op mij uit, is constant hard en vernederend tegen mij... Ik hou het niet meer uit, langs andere kant durf ik de stap niet zetten. Ik heb al contact met huisarts (die mij steunt omdat hij mijn "vriend" kent en weet hoe hij in elkaar zit en met het CAW...) Wat is het beste dat ik nu doe zonder mezelf al te veel in de schulden te werken? Een salon krijg ik van een vriendin, eetkamer mag ik in bruikleen van een vriend, slaapkamer voor mezelf, kleerkast, bed voor mijn dochter enz heb ik.

Wat doe ik nu het beste?
Alvast bedankt voor jullie tips/raad/advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minoesjah
Topic Starter

#2 , 26 feb 2014 16:51

aja we wonen feitelijk samen, niet wettelijk (want ook dit is hij in januari gaan veranderen)

duma

#3 , 26 feb 2014 18:56

1) Hoe hefet hij het juurcontract op zijn naam laten zetten? Als het eerste op jullie beide namen stond, kan hij dit zeker niet op eigen houtje veranderen.

2) Hetzelfde voor wettelijk samenwonen. Dat moet je samen gaan beëindigen, of het kost hem veel geld (deurwaarder die het komt betekenen aan jou).

Reclame

Minoesjah
Topic Starter

#4 , 26 feb 2014 18:58

1) ik heb mijn handtekening gezet op een zelfgemaakt (door hem) contract.

2) Ik ben mee geweest om de kosten te besparen

Ik heb dit alles gedaan omdat ik toen nog wou dat het goedkwam tussen ons en omdat ik mij schuldig voelde...

duma

#5 , 26 feb 2014 19:08

1) Is uw huisbaas daar mee akkoord gegaan? Staat zijn handtekening er ook bij op? Indien niet, wat ik vermoed, bent u nog steeds huurder, want de huisbaas heeft hiervoor zijn toestemming niet gegeven. Jullie kunnen onderling regelgen wat jullie willen, maar voor de huisbaas telt enkel zijn contract en een eventuele annex.

Minoesjah
Topic Starter

#6 , 26 feb 2014 19:09

Hij heeft die brief aangetekend verstuurd naar de huisbaas en de huisbaas is hier deze morgen geweest om een nieuw contract op te stellen, enkel ondertekend door mijn ex

duma

#7 , 26 feb 2014 19:25

Ok, dan ben je op die posten toch al veilig.

Wat wil je nu voor de rest exact weten?

Is het btw jullie kind of enkel jouw kind?

Minoesjah
Topic Starter

#8 , 26 feb 2014 20:41

Hoe bedoel je op dat vlak al veilig? Ik heb wel die aangetekende brief getekend hé... niet het contract zelf.

Het is ons kind.

Wat ik wil weten: wat kan hij mij maken? Wat kan ik doen? Het is echt een duivel van een mens!!!!!

duma

#9 , 26 feb 2014 20:53

Jullie hebben bij wet co-ouderschap en ook bilocatie zal bij voorkeur toegepast worden, tenzij er ernstige tegenindicaties zijn
Hoe ziet hij het?

Minoesjah
Topic Starter

#10 , 26 feb 2014 20:56

co ouderschap maar dan drie dagen / vier dagen afwisselend omdat hij opvoeder is maar hij wil mij nu zo snel mogelijk hier buiten :'(

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”