Lening huis?

toetie
Topic Starter

Lening huis?

#1 , 22 mar 2008 21:36

Ik en mijn vriendin gaan uit elkaar. We hebben net een huis gekocht, en samen een lening afgesloten (op beide namen).
We zijn niet gehuwd en hebben ook geen samenwoningscontract, enkel de lening en het huis staan op beide namen.
Ik heb hierbij een aantal vragen, rekening houdend met het feit dat geen van beide partijen de andere financieel in moeilijkheden wil brengen (we willen er dus samen uitgeraken en beiden zijn we bereid op te draaien voor de verdere kosten).
We willen het huis dus verkopen :

- kunnen we de lening bij de bank gedeeltelijk terugbetalen?
- hoe zit het dan met het resterende kapitaal/intrest? Kan die lening
herzien worden en wat zijn de mogelijkheden?

Hopelijk kan iemand een antwoord formuleren op deze vragen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 mar 2008 17:24

Hallo,

als jullie het huis verkopen , moet de lening vollédig terugbetaald worden. Andes blijft de hypotheek bestaan. Vermits jullie uit elkaar gaan , is er ook mi. geen reden om de lening te laten verderlopen. De bank heeft ook geen enkel aanknopingspunt om de lening in stand te houden : O.G. is verkocht , de 2 leners zijn niet meer aanwezig.
Misschien is één of andere instelling wel bereid om aan dezelfde voorwaarden een lening toe te staan aan één van beide leners , als die direct een nieuwe aankoop wil financieren. maar ik twijfel....
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”