Hallo,
Ik heb een probleem met mijn nu vriendin, we gaan uiteen en ze wil niet echt iets afspreken hoe lang ze nog bij mij gaat wonen voor ze iets anders vind.
Situatieschets:
Ik bezit mijn huis, al voor de relatie begon. Zij heeft een kind, ook van voor onze relatie.
Na +-1,5 jaar komt ze bij mij samenwonen, geen contract of afspraken op papier, dus feitelijk samenwonend denk ik. Er is enkel aangegeven op de gemeente dat ze bij mij woont, dus haar domilicie staat bij mij.
Na +-2 jaar gaan we uiteen.
Ze heeft de eerste 9 maand geen huiselijke kosten (stroom, verwarming, etc) betaald. Daarna werden deze kosten (ook eten etc) gedeeld door 2. Persoonlijke dingen betaalde ieder zelf. Ook school en kleren van haar kind betaalde zij, de rest was gezaamelijk door 2.
Zij betaald enkel pas de laatste 6 maand 75€ per maand omdat ze ook kindergeld en alimentatie ontvangt en er niets van naar de gezamelijke ging.
De vraag:
Nu gaan we uiteen, wat is hier wettelijk als opzeg?
Ze wil niets afspreken want ik hou me te strikt aan afspraken, en ze wil enkel iets kopen (huis of app) en eventueel iets klein verbouwen (ramen vervangen of zo). Iets huren wil ze niet. Ze wil zelf niet overeenkomen op 1 jaar tijd, want als ze na dat jaar uitstel nodig heeft is het niet binnen de afgesproken opzeg. Ze wil ook niets op papier zetten.
Zelf vind ik dat een half jaar al veel, dat ze enkel wil kopen vind ik geen reden om het voor mij zoveel langer te laten lopen.
Zelf 6 maand met eventueel uitstel van max 6 maand (als er iets mis gaat met verbouwing of ...) wil ze niet afspreken. Mss wel 1 jaar met extra (wel geen termein op de extra) niet echt redelijk lijkt mij dus.
Dus: Wat is de wettelijke opzeg in dit geval.
Zo weet ik dan in ieder geval als ik normaal reageer tegen haar of als ze echt aan het overdrijven is.
TX.