Concreet geval uitkopen bij einde relatie

Pol1961
Topic Starter

Concreet geval uitkopen bij einde relatie

#1 , 27 mar 2008 09:49

Hallo,
Mijn vriendin en ik hebben 7 maanden geleden een huis gekocht, waarin we feitelijk samenwoonden.
De aankoopprijs was 214000€. Met registratierechten en aktekosten kwam
het totale prijskaartje op 259000€. We hebben hiervoor samen 170000€ geleend (in onverdeeldheid) maar het verschil 259000-170000=89000€ heb ik van mijn persoonlijke bankrekening betaald. Verder heb ik 20000€ gestort van mijn persoonlijke rekening op onze gezamenlijke rekening om de eerste werken aan het huis te kunnen starten. Het enige geld dat mijn vriendin dus tot nu toe geinvesteerd heeft, is de helft van de 7 maandelijks afbetalingen van de lening (+-3500€)
Als zij akkoord gaat met haar uit te kopen, kan iemand mij dan vertellen hoeveel ik haar moet betalen als ik bij de bank kan regelen dat ik de volledige verdere afbetaling van de lening op mij alleen neem ??
Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
didier_v_m

#2 , 15 aug 2008 23:37

Hey,

ik zit in hetzelfde schuitje als de situatie dewelke U schetst en gezien het feit dat uw vraag van april is had ik gehoopt dat U er reeds via andere bronnen een antwoord op vernomen hebt. Zou U mij dit dan kunnen laten weten. De vraag is dus, mijn vriendin uitkopen, hoe gaat dit gezien de lening nog maar 2 jaar loopt en er nog voor 23 jaar afbetaling staat te wachten? Mij lijkt het logisch dat waarde huis herschat wordt, daar dan haar deel van berekend worden.... dit deel dan aftrekken van de nog openstaande schuld en dat bedrag dewelke men dan uitkomt zou het bedrag zijn om haar uit tekopen, natuurlijk met de gepaard gaande notaris en bankkosten

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”