Wijziging scheidingsregeling

Elau
Topic Starter

Wijziging scheidingsregeling

#1 , 29 sep 2008 18:30

Na jaren en door allerlei gebeurtenissen met de kinderen, heb ik van mijn ex verkregen dat de kinderen halftijds bij mij verblijven. Belangrijke kosten werden reeds gedeeld en ik betaalde een vaste alimentatie tot op het ogenblik dat de regeling halftijds verblijf inging. Sinds toen is die vaste alimentatie weggevallen.
Dit hebben we allemaal onderling beslist, zonder dat meteen op papier te zetten. Deze regeling loopt nu iets meer dan een jaar.
ik denk dat het geval als volgt kan samengevat worden:
- er was gezagsco-ouderschap sinds de scheiding.
- in de feiten is er verblijfsco-ouderschap sinds september 2007
- we zijn overeengekomen dat er nu fiscaal co-ouderschap dient te komen.

Volgens mij dient er een overeenkomst te komen om een en ander te regelen.
ik heb dit reeds bij een notaris nagevraagd, maar daar kon men mij geen uitsluitsel geven over of er al dan niet een (gehomologeerde) overeenkomst dient te zijn. Voor het fiscale luik moet dat er wel zijn. Maar ik wil het evengoed in orde hebben voor het verblijfsco-ouderschap.

Is er iemand die reeds zo een wijziging heeft gedaan? Waar moet ik terecht, met zo weinig mogelijk kosten, uiteraard.
Alvast dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 29 sep 2008 19:30

Om fiscaal co-ouderschap te kunnen toepassen is het van belang dat het effectief als afspraak op papier staat en dat deze overeenkomst gehomologeerd werd door de rechtbank.

Eventueel kunnen jullie een beroep doen op een bemiddelaar in familiezaken om deze nieuwe ouderschapsafspraken op papier te zetten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”