wat na zwaar ongeval partner

kimmeke11
Topic Starter

wat na zwaar ongeval partner

#1 , 04 jul 2009 23:21

Een vriendin van mij heeft me om hulp gevraagd.

Haar vriend heeft vorige week een zwaar ongeval gehad en ze houden hem nu al 11 dagen in coma.
Ze wonen wettelijk samen en hebben een kindje dat hij erkent als zijn kind.
MAAR ze hebben geen gezamelijke rekening de rekeningen worden dan eens van hem betaald en dan eens van haar.
Geen van beiden heeft een volmacht over de ander zijn rekening.
Nu dus het probleem, hoe moeten de betalingen gedaan worden?
Zijn mama heeft volmacht op zijn rekening maar die relatie moeder-zoon is niet volledig te vertrouwen.
Nu heeft zij dus schrik dat die mama dat geld gaat wegnemen!!
Is er geen mogelijkheid om dat geld van zijn rekening op een rekening van hun kind te zetten om zo de betalingen te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 05 jul 2009 11:32

Hou in het oog wat er met zijn rekening gebeurt. Indien er geen testament is erft uw vriendin eventueel enkel het vruchtgebruik van de woning , als haar vriend daarvan (mede-)eigenaar is. Voor de rest gaat alles van hem naar het kind. Zijn moeder heeft nergens recht op , daarom zal zij zich eventueel moeten verantwoorden voor afnames. Domicilieringen , afbetalingen kunnen voorlopig verder gaan. Voor andere zaken moet toch geprobeerd worden een afspraak te maken met de moeder. Een wederzijdse volmacht in in zo'n situaties toch aan te raden.

Eigenlijk hoop ik vooral dat de vriend mag herstellen van zijn ongeval!
Moed houden!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”