feitelijk samenwonen en nieuwe woning

krissy
Topic Starter

feitelijk samenwonen en nieuwe woning

#1 , 05 jul 2009 18:50

Ik had enkele vraagjes.
Ik ben feitelijk samenwonend met mijn vriend en we hebben onze woning 50/50 gekocht. Het gaat al een tijd niet goed meer en ik zou bij hem weg willen gaan. Ik ben van plan om een nieuwe woning te kopen in de buurt van mijn ouders en als alleenstaande verder te gaan.
Wat als mijn vriend onze woning niet mee wil verkopen. Ik ben er zeker van dat hij onze woning niet alleen kan afbetalen en ik denk ook niet dat hij geïnteresseerd zou zijn om er te blijven wonen.
Kan ik hem verplichten om samen het verkoopkontrakt te tekenen of kan ik alleen beslissen om de woning te verkopen. Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten hierin zijn.
Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 05 jul 2009 20:38

U heeft alletwee evenveel rechten.

Ofwel komt U overeen om de woning onderhands te verkopen (eventueel in te kopen), ofwel om ze vrijwillig openbaar te verkopen.
Wordt U het niet eens, dat moet U ze gerechtelijk openbaar verkopen.

krissy
Topic Starter

#3 , 06 jul 2009 09:08

Bedankt voor het spoedige antwoord.
Kan ik alleen beslissen om de woning te verkopen want hij zal nooit willen tekenen om de woning te verkopen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”