relatiebreuk en verhuizen

hb
Topic Starter

relatiebreuk en verhuizen

#1 , 02 nov 2009 19:13

mijn vriendin en ik wonen nu een jaar in onze nieuwbouwwoning maar gaan uit elkaar.
mijn vriendin betaalt elke maand de lening af en ik betaal de helft aan haar via domiciliering.
- kan ik die domiciliering afzeggen?
- kan ik zomaar verhuizen?
- wat zal mij dit allemaal kosten?
ik heb wel de volledige aanleg van tuin, terras en oprit betaald alsook de afsluiting rondom het huis en het tuinhuis.

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 02 nov 2009 19:36

...in onze nieuwbouwwoning
Stap samen eens naar de notaris die de acte heeft opgemaakt.
Daar kunnen kaders voor (deel)akoorden aangerijkt worden waar je beide in zou moeten kunnen vinden.

RR

j.demoor

#3 , 04 nov 2009 10:18

U kan die domiciliering afzeggen wat ertoe zal leiden dat de lening niet of onvolledig wordt betaald,zodat de uitlener gebruik zal maken van zijn hypotheekrecht en het huis zal doen verkopen.

Vermits u niet getrouwd bent kan u zomaar verhuizen.

“Art.577-2.§ 1. Bij ontstentenis van overeenkomsten en van bijzondere bepalingen, wordt de eigendom van een zaak die onverdeeld aan verscheidene personen toebehoort, geregeld als volgt :§ 2. De onverdeelde aandelen worden vermoed gelijk te zijn...”(Burgerlijk Wetboek).

Bij de vereffening-verdeling van de onverdeeldheid kan u vergoeding eisen voor wat u meer dan de helft investeerde in het huis.,mits dit te bewijzen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”