Huis met lening afkopen

Tom123
Topic Starter

Huis met lening afkopen

#1 , 21 nov 2009 00:03

Ons huis heeft 193000 EUR gekost. Ieder heeft er 22700 EUR aan betaald en de rest 148000 EUR geleend. Van die lening moet nog 107000 EUR worden afbetaald. Hoeveel moet ik haar betalen als ik het huis van haar afkoop. Ik weet niet of de waarde van het huis, wat het nu waard is belangrijk is, maar stel dat dit 250000 EUR is. Waarschijnlijk moet er ook terug schrijfgeld betaald worden om het op mijn naam te zetten.
Bedankt voor je reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 nov 2009 00:19

U zal haar de helft moeten betalen van de prijs waaraan u het huis overkoopt (dus 125000 EUR) min de helft van de nog uitstaande lening.

De lening moet u laten overzetten op uw naam alleen (hopelijk staat de bank het toe, zal afhangen van uw persoonlijk inkomen).

U moet bovendien 1 percent registratierechten betalen op 250000 EUR plus het notarisereloon en de aktekosten (want er moet een nieuwe verkoopsakte worden opgesteld).

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”