verdeling van onroerend goed na scheiding

ourasie
Topic Starter

verdeling van onroerend goed na scheiding

#1 , 16 jan 2010 20:14

Hallo, op 31/12/09 ben ik off.gescheiden maar het huis dat we samen kochten moet nog verdeeld worden. Ik had aan mijn ex een bedrag voorgesteld van 45000 euro om het huis in te kopen.Ze gaat daar niet mee akkoord omdat ze 69000 euro wil,wat ik teveel vind, en nu moeten we binnenkort voor de notaris verschijnen die de openbare verkoop moet organiseren van het huis.Kan ik op welke manier ook verhinderen dat er een openbare verkoop plaats vindt ? Zo kan mijn ex eender welk bedrag vragen over de inkoop van het huis.Het huis is geschat op 220000 euro en er staat een hypotheek op van 110000 euro. Hoe wordt de berekening dan gemaakt over de inkoop ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 18 jan 2010 19:10

vragen om zelf het huis te kopen tegen die prijs die zij wil, is altijd een goed drukkingsmiddel. mijn ex wou bijna niks geven voor ons huis. ik zei: ok, voor die prijs wil ik het zelf, aangezien ik evenveel recht heb om de toebedeling te vragen.

Uiteindelijk: huis laten schatten door gerechtelijk deskundige, resultaat was in mijn voordeel.
Plus est en vous

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 jan 2010 19:21

Het huis is geschat op 220000 euro en er staat een hypotheek op van 110000 euro.

Indien u het huis koopt aan die prijs dan moet u haar:

(220000 - nog niet afgelost gedeelte hypotheek)/ 2

bijvoorbeeld: nog openstaande schuld 100000 EUR

(220000 - 100000) / 2 = 60 000 EUR te betalen aan ex

Indien u niet overeenkomt wat betreft de prijs zit er niets anders op dan openbaar te verkopen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”