uit elkaar gaan+ eigen huis

astra74
Topic Starter

uit elkaar gaan+ eigen huis

#1 , 03 apr 2010 21:22

Hallo,

Ook ik heb een vraag voor het forum ,

2 geleden hebben mijn vriendin en ik een huis gekocht. 1,5 jaar geleden heeft ze de relatie verbroken (we zijn niet getrouwd) en een nieuwe vriend leren kennen. In het begin ging het goed en dachten allebij om nog met elkaar in een huis te blijven om het huis te kunnen renoveren . Helaas is dit echter niet zo en wil ik graag weer verder met mijn eigen leven. Ze wil alleen geen medewerking verlenen voor dit en stelt zich passief op

Omdat ik geen ervaring heb met dit soort dingen weet ik niet goed waar ik moet beginnen. kan iemand mij hierbij helpen... Ik moet er bij zeggen dat we naast de hoge hypotheek ook een renovatie lening hebben lopen dus we zullen bij verkoop een een redelijke hoge schuld hebben aan de bank. Hoe moet ik hiermee omgaan? ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben in zo'n soort situatie.

alvast bedankt......

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 05 apr 2010 09:41

“Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden GEVORDERD...”(Burgerlijk Wetboek).

Dagvaard daartoe ZO NODIG uw vriendin voor de rechtbank van eerste aanleg.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

wanton

#3 , 05 apr 2010 12:08

Astra ,
u doet echter uitschijnen dat er na verkoop van het huis , nog een schuld is bij de bank. Ik veronderstel dat jullie beiden solidair de leningen hebben getekend. Dus zij zal mee moeten betalen als er nog een schuld overblijft.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”