renteloze lening

pietje
Topic Starter

renteloze lening

#1 , 09 jun 2010 11:37

Ik heb de intentie om mijn dochter en schoonzoon, een renteloze lening van 30.000 eu te geven, om hun verbouwingskosten aan hun huis te kunnen uitvoeren.
Het huis is momenteel nog eigendom van hun respectivelijke schoonouders en ouders.
Mijn dochter en haar echtgenoot kunnen vrij over deze woning beschikken en de bedoeling is dat ze deze woning later zullen erven.
Voor wat betreft de renteloze lening, mochten zij vroegtijdig uit elkaar gaan(getrouwd zonder huwelijkscontract), kan ik het nog niét afbetaalde gedeelte recupereren?
Momenteel geef ik bij elke bankoverschrijving naar hun gezamelijke rekening, ook de reden op (bv.voorschot keuken).
Is dit een goed idee naar eventuele latere bewiislast dat het wel degelijk mijn geld is dat ik er heb ingestopt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2010 13:53

Dit lijkt mij geen goede werkwijze. Je kan zo moeilijk (of niet) bewijzen dat overeengekomen werd dat het bedrag een lening is en dus moet worden terugbetaald. Het feit van te bewijzen dat je aan iemand geld gegeven hebt volstaat nog niet om ook te bewijzen dat die persoon dat aan u moet terugbetalen.

Zet dus een leningovereenkomst op papier en laat die door iedereen tekenen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”