schrijfgeld door 1 partner betaald, wat met scheiding

Belle01
Topic Starter

schrijfgeld door 1 partner betaald, wat met scheiding

#1 , 08 aug 2010 22:29

met mijn ex had ik een huis gekocht en dit met een contract van wettelijke samenwoning en scheiding van goederen. mijn ex heeft dan het schrijfgeld volledig betaalt omdat ik de middelen niet had. nu het huis bijna verkocht is eist hij dat al het geld ter compensatie van het schrijfgeld naar hem gaat en ik dus niks krijg. weet iemand hoe dit geregeld wordt. gedurende die tijd betalen we elke ons deel van de hypotheek af, elk evenveel. nu wil hij het overblijvende bedrag van de verkoop volledig hebben. hoe zit het dan met al het geld wat ik heb afbetaald gedurende iets meer dan twee jaar?
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 08 aug 2010 22:35

Het huis is van jullie beiden. De beschrijfkosten werden door uw ex betaald.

U hebt recht op de helft van:
verkoopprijs huis minus nog openstaande schuld (notaris zal die afhouden) minus bedrag van beschrijfkosten betaald door uw ex
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Belle01
Topic Starter

#3 , 09 aug 2010 23:18

verkoopprijs huis minus nog openstaande schuld (notaris zal die afhouden) minus bedrag van beschrijfkosten betaald door uw ex
Bedankt voor de info, maar wat als dat geld wat overblijft niet genoeg is om de beschrijfkosten te betalen? en moet hiervan een akte opgemaakt zijn dat hij dat schrijfgeld betaald heeft of is een cheque als bewijs genoeg?

Reclame

roharro

#4 , 09 aug 2010 23:22

Bedankt voor de info, maar wat als dat geld wat overblijft niet genoeg is om de beschrijfkosten te betalen? en moet hiervan een akte opgemaakt zijn dat hij dat schrijfgeld betaald heeft of is een cheque als bewijs genoeg?
Indien de netto-opbrengst (dus na aflossing lening) niet voldoende is om de beschrijfkosten aan ex terug te betalen, dan hebt u tegenover ex een schuld ten bedrage van de helft van dat tekort. Als hij betaald heeft met een cheque die op zijn naam stond dan is dat een voldoende bewijs.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”