samenwonen en verblijfplaats

heitom
Topic Starter

samenwonen en verblijfplaats

#1 , 08 jun 2010 16:56

Hallo, ik heb een vraagje waar ik niet uitkom, ik zou binnenkort willen samenwonen met mijn vriend, maar door het samenwonen verlies je inkomsten, ik ben momenteel alleenstaande moeder met 2 kinderen, werkloos, dus krijg ik een volledige betaling als alleenstaande, 60% van je oud bruttoloon. Nu als je samen gaat wonen, zou ik nog maar 30% krijgen. Ok, ik begrijp het een beetje. Maar mijn vriend zou zijn officieel adres nog bij zijn ouders willen houden, en gewoon bij mij zijn verblijfplaats willen zetten. Wat moet ik dan zeggen bij de werkloosheidsdienst, ik ben alleenstaande met kinderen, of samenwonende, wetende dat het niet het officieel adres is van mijn vriend. Als samenwonende trek ik veel minder, en ik heb kinderen ten laste, hoe overleef je dan. Ik wil het gewoon graag weten, voor we de juiste beslissing nemen, en niet de verkeerde.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 08 jun 2010 17:09

Maar mijn vriend zou zijn officieel adres nog bij zijn ouders willen houden, en gewoon bij mij zijn verblijfplaats willen zetten.
Men is wettelijk verplicht zich te domiciliëren daar waar men zijn verblijfplaats heeft. Gebruik van vals domicilie is strafbaar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#3 , 08 jun 2010 17:12

Zonder cru te willen klinken... werk zoeken?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2010 18:05

men kan maar op een plaats ingeschreven zijn ... zijn verblijfplaats zetten is dus onmogelijk gezien niet bestaand.

xena

#5 , 24 jun 2010 00:17

en gewoon bij mij zijn verblijfplaats willen zetten.
en voor wat is dit goed ?

Stone

#6 , 21 aug 2010 14:27

[Gal spuwen op politici, hun al dan niet wonen waar ze hun domicilie hebben en hun familiale problemen hier posten helpen de starter van deze thread geen millimeter vooruit. Gelieve u voor een dergelijke polemiek te begeven naar http://www.politics.be" onclick="window.open(this.href);return false; : Vandebos]
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

JPV

#7 , 02 sep 2010 09:47

werkloosheidsreglementering kijkt naar de werkelijke verblijfplaats, niet naar domicilie.

Franciscus

#8 , 02 sep 2010 19:10

Politie kijkt naar inbreuk bevoking - fraude met adres en zal een PV opstellen met correctionele vervolging.
Gemeente zal vriend schrappen op adres en zodoende is hij zonder adres AACB en dus administratief 'verdwenen'
PS ook voor mutualiteit
Laatst gewijzigd door Franciscus op 04 sep 2010 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariette

#9 , 02 sep 2010 21:45

Politie kijkt naar inbreuk bevoking - fraude met adres en zal een PV opstellen met correctionele vervilging.
Gemeente zal vriend schrappen op adres en zodoende is hij zonder adres AACB en dus administratief 'verdwenen'
PS ook voor mutualiteit
komaan. Dan moet iemand dit wel eerst gaan aangeven aan de politie. In de aard van: ik wil de persoon in kwestie laten SCHRAPPEN van mijn adres.

Ik vermoed dat de ouders van de persoon in kwestie daar geen stappen in zullen ondernemen.

Wie gaat dus klagen bij wie?

Franciscus

#10 , 04 sep 2010 15:48

Als je ergens ingeschreven wordt volgt er een onderzoek ---- dus weet men het.
Politie stelt ambtshalve vast ... en geloof me dat zijn er x-duizend per jaar.

Mariette

#11 , 04 sep 2010 17:11

Hij IS ingeschreven bij zijn ouders. Als die persoon NIKS doet gebeurt er toch geen onderzoek?

JPV

#12 , 04 sep 2010 18:06

Hij IS ingeschreven bij zijn ouders. Als die persoon NIKS doet gebeurt er toch geen onderzoek?
gezien zij werkloos is, kunnen de personen die bij haar inwonen onderzocht worden...

Mariette

#13 , 04 sep 2010 18:23

ha ok!

:wink: wij blijven blijkbaar telkens opnieuw hangen bij de auto voor de deur en het verhoogd waterverbruik hé? :lol:

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”