huurgeld huishoudgeld volwassen kinderen

eylis

Re: huurgeld huishoudgeld volwassen kinderen

#16 , 26 jun 2011 21:24

ik vind het bovendien nogal grof van de vader dat hij er van uit gaat dat zijn vrouw (die niet de moeder is van zijn zoon) voor zijn meederjarige zoon, die al werkt moet zorgen.(wassen, plassen ,koken...)
Buitengewoon onattent en zelfs gierig van hem ...Tijd = geld.
en dan moet papa op zijn minst maar zelf voor de vuile onderbroeken van zijn zoon oipdraaien als hij vind dat zoonlief dat niet moet doen.
TRadifolie als je gevoel voor zelfrespect hebt, vis je zoonliefjes vuile was uit de mand en doe je alleen nog de was van je man en jezelf.
Dan doet de papa dat dus maar ;-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 27 jun 2011 09:11

ik vind het bovendien nogal grof van de vader dat hij er van uit gaat dat zijn vrouw (die niet de moeder is van zijn zoon) voor zijn meederjarige zoon, die al werkt moet zorgen.(wassen, plassen ,koken...)
Buitengewoon onattent en zelfs gierig van hem ...Tijd = geld.
en dan moet papa op zijn minst maar zelf voor de vuile onderbroeken van zijn zoon oipdraaien als hij vind dat zoonlief dat niet moet doen.
TRadifolie als je gevoel voor zelfrespect hebt, vis je zoonliefjes vuile was uit de mand en doe je alleen nog de was van je man en jezelf.
Dan doet de papa dat dus maar ;-)
Ik kan uw reactie wel begrijpen, maar mannen en was... laat ons zeggen dat het soms niet echt samen gaat. Ik MAG van mijn vriendin zelfs niet meer aan onze was komen (net zoals de tuin volledig mijn terrein is). Maar uiteraard die ik wel mijn deel van het huishouden zoals koken, afwassen, stofzuigen, de dagdagelijkse inkopen doen, ...

Dus dat de topic starter de was voor het héle nieuwe samengestelde gezin doet, daar zou ik kunnen inkomen, op voorwaarde dat de andere gezinsleden ook hun steentje bijdragen (op een ander vlak dan). Maar dit gebeurt duidelijk niet. ik begrijp de topic starter dan ook dat ze het gebrek aan hulp gecompenseerd wil zien in een maandelijkse geldbijdrage, maar ik vrees dat je dan de kern van het probleem niet aanpakt.

Zoals het nu draait in dit nieuwe gezin, kan het volgens mij niet blijven duren. Er is weinig respect van de vader en zoon naar de "nieuwe mama" toe, en de vader ziet dit blijkbaar niet in. Ik vrees dat je deze situatie niet oplost met enkel "juridisch" advies...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis

#18 , 27 jun 2011 09:42

dus zal de mama dat héél pragmatisch therapeutisch aanpakken :-)
en de was en de plas en de opruim van zoontje niet meer doen.
Dan Moet iemand anders het wel doen.
Desnoods de vader dan maar.
Ze zullen snel vanzelf met een compensatie over de brug komen :-))

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 27 jun 2011 10:23

dus zal de mama dat héél pragmatisch therapeutisch aanpakken :-)
en de was en de plas en de opruim van zoontje niet meer doen.
Dan Moet iemand anders het wel doen.
Desnoods de vader dan maar.
Ze zullen snel vanzelf met een compensatie over de brug komen :-))
Ik weet niet of dit de meest aan te raden oplossing voor het probleem is, maar kom, op een juridisch forum is dit niet meteen on-topic.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tradifolie
Topic Starter

#20 , 01 jul 2011 19:49

bedankt allemaal voor jullie reactie....als jullie kijken naar mijn andere, nieuwe vraag in dit forum zien jullie hoe de situatie nu zit....hulp welkom..
groetjes

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”