Beste Franciscus,
Ik heb inderdaad nog vragen.
Ziet u, alles wat er hier gezegd wordt is wat mij betreft naast de kwestie.
Ik zoek een middel om mij te bescherming tegen de machinaties van mijn ex. In 1ste instantie dacht ik aan een kwijtschelding van mijn alilmentatie, dit door haar 1 of ander document te laten opstellen, en dat rechtsgeldig te laten verklaren. Waardoor ze na afloop niet meer op haar woord kan terugkomen. Deze mogelijkheid blijkt, afgaande op de antwoorden hier, niet haalbaar te zijn.
Mijn vaderschap laten intrekken is niet echt de bedoeling. Ik heb ten 1ste geen enkele garantie dat ik niet de vader ben, en ten 2de: of ik nu mijn gelijk haal of niet, ik torpedeer al mijn kansen om ooit nog iets van contact te hebben met een kind waar ik me desondanks alles de vader van voel.
De enige mogelijkheid die dan lijkt over te houden is een manier te vinden om de uitspraak van de rechtbank veilig te stellen. Anders gezegd, co-ouderschap. Mijn ex gaat minder willen, zoals eerder gezegd wil ze het kind alleen opvoeden.
Anders gezegd, mijn vragen zijn :
- kan ik iets doen waardoor ik hoe dan ook recht op contact heb met de kleine?
Hoe bepaalt de rechter op welke manier rechten toe te kennen?
Mijn inkomen is nogal variabel... Alimentatie is wel mogelijk, zolang er van mij niet verwacht wordt om bijv. 3/4 van de kosten te dragen. Gaat de rechter met dergelijke zaken rekening houden? Of gewoon bijv. het gemiddelde inkomen van het jaar er voor pakken en zich daarop baseren?
Mijn grootste angst is en blijft echter de reactie van mijn ex... Ze is tot extremen in staat als ze haar gelijk niet haalt.
Zo heeft ze een tijd terug een voorval gehad waardoor er schade was aan de wagen van een kennis. Die kennis heeft haar vervolgd en zijn gelijk gekregen. Ipv. haar schuld te betalen is ze 's nachts naar de man zijn huis gegaan en heeft de auto met een baseballknuppel berwerkt (de claim betrof blutsen en krassen aan een portier) Daarna heeft ze niets meer van die man vernomen, en niets moeten betalen. Achteraf bleek dat die de auto op de kosten van de verzekerning, die vanwege het vandalisme wel wou tussenkomen, laten herstellen.
Ik weet dat hier legaal weinig tegen te doen valt... Vandaar ook mijn oorspronkelijke vraag... Als dat mogelijk was had ik ze van begin af aan de pas kunnen afsnijden... Nu gaat het neerkomen op damage control...