Vandaag na lange tijd nog eens een aanvaring met de politie gehad
Het ging om een uit de hand gelopen ruzie bij me thuis, mijn ouders/broers belemmeren me de weg wanneer ik naar een rustige plek wil (die fout maken ze wel vaker), hierbij zijn ze nogal agressief waardoor ze me proberen weg te duwen/vast te grijpen waardoor ik hen uiteraard ook wegduw/uit hun greep wil komen, zij vinden er niets beters op om de politie te bellen...
Politie komt, maakt een pv op en vertrekt na enige tijd. De inspecteurs zeiden dat ik maar beter elders kan gaan wonen (kwam wat negatief over) en ze besloten dat het uit de hand gelopen ruzie ging waarbij trek/duwwerk aan te pas kwam. Hierbij is niemand gewond geraakt (bij mijn weten, we zijn apart verhoord) al beweerd mijn vader wel dat ik zijn schouder heb bezeerd. Dan moet je weten dat hij daar al van kloeg tijdens het weekend, hij heeft artrose op die plek. Dus bij de minste aanraking heeft hij pijn en dat kan zelfs zonder aanraking. Ik vind het vrij zielig van hem. Maar valt die pv niet onder slagen en verwondingen?
Als besluit kan ik stellen dat ik me weeral de dupe dien te voelen van heel deze situatie, zo kwam de politie ook over op mij. Maar ja, als ouders bellen voor een conflict met hun zoon dan is het misschien logisch dat je eerder geloof hecht aan hun verhaal ook al klopt dat niet... Bovendien kent mijn vader quasi iedereen van het politiekorps vrij goed aangezien hij voor de gemeente werkt. Dus ook daar ben ik weer benadeelt.
Wat mij nu momenteel het meeste zorgen baart is het feit dat ik als de dood ben om een strafblad te krijgen op deze manier. Ook al was het eerder een schermutseling, bij het parket bekijkt men dit misschien als iets anders? Bvb slagen en verwondingen, dat ik gevaarlijk ben in het gezin,...
De politie zei me dat de kans waarschijnlijk is dat dit geseponeerd zal worden, tenminste wanneer er geen nieuwe pv's volgen. Alleen is het al de 4e politie-tussenkomst om gezinsconflicten bij ons thuis (de eerste mei'08, dan de zomer van '08 of '09, de 3e eind januari 2010 en nu dus de 4e keer enkele jaren later). De 1e en 3e keer waren gelijkaardige conflicten met schermutselingen. Heel veel weet ik er niet meer van, maar ik dacht dat er tijdens één van die keren ook slagen vielen. Weliswaar zonder gewonden, dat is nooit geweest voor zover ik me kan herinneren. Wel zou er minstens 1 pv zijn tegen mij voor slagen en verwondingen bij één keer. Verder heb ik geen weet van pv's. De 2e keer was ik weggelopen van thuis, omdat ik het niet meer zag zitten thuis. Ik weet niet in hoeverre de inspecteurs van vandaag op de hoogte zijn van de vorige interventies. Een van hen was er in mei'08 ook wel bij. Maar wat mijn vraag dus is: is het echt waarschijnlijk dat het voorval van vanavond geseponeerd zal worden of doet men dit niet omwille van de vorige interventies, ook al was het enkele jaren geleden? In ieder geval heb ik tot op heden nooit een strafblad gehad en ben ik nooit voor de rechtbank moeten verschijnen.
Stel dat ik effectief moet voorkomen deze keer, na hoeveel tijd weet ik dat dan? Want de politie zei me dat dat een hele tijd kan duren. Het is gewoon voor mezelf dat ik dan na een bepaald moment echt kan denken: "er komt niets meer van".
Ik hoop alleszins dat er niets van verder komt aangezien ik een diploma heb van verpleegkundige. Het zou echt een ramp zijn mocht ik door de schuld van mijn ouders (ik heb echt de indruk dat ze dit met opzet doen) de kansen op werk zien dalen tot een zwaar dieptepunt. Want ik wil echt niet dat ik een bewijs van goed gedrag en zeden moet afleveren waarop bvb slagen en verwondingen staan vermeldt. Vind dan maar eens een job.... :s Binnen enkele dagen heb ik alleszins een sollicitatiegesprek voor een, naar mijn inziens, droomjob en ik hoop dat dat een lichtpuntje in de duisternis is. Stel dat men mij daar vraagt om een bewijs van goed gedrag en zeden op te vragen tussen dit en enkele weken, zou het voorval van vanavond daar dan al kunnen opstaan of kan dat pas nadat je evt. voor de rechter bent verschenen? In het verleden kreeg ik van de politie wel telefoon met de vraag voor wat ik een bewijs van goed gedrag en zeden (was voor een andere job in het verleden) nodig had, omdat die pv van slagen en verwondingen in hun pc stond. Dat werd uiteindelijk niet op het bewijs geplaatst en ook op een ander bewijs stond het niet op in het voorjaar van 2012. Dus blijkbaar loop je wel het risico dat ze een PV vermelden op een bewijs van goed gedrag en zeden?? De politie zei me dat ik gewoon verder moet doen met deze sollicitatie.
In ieder geval heb ik er nu echt wel genoeg van: ik wil voorgoed breken met mijn ouders, ze hebben me te diep gekwetst. Begin volgende week heb ik een gesprek met iemand van de eerstelijnswerking bij justitie. Ik hoop echt dat aan deze situatie snel een einde komt. Ze maken me het leven al jarenlang zuur en ik wil echt eens echt gaan leven.
Ik hoop dat er iemand is die mijn vragen kan beantwoorden? Hopelijk heb ik alles wat duidelijk gevraagd.
Bedankt alleszins!
Jmi17