samen wonen met minderjarige...

Drieske
Topic Starter

Re: samen wonen met minderjarige...

#16 , 20 mar 2013 23:18

op financieel vlak, het zal moeilijk worden maar ik kan ons onderhouden ;)
voor de rest hebben we al afgesproken dat ze weekendwerk zou doen (zaterdag) om zo ook een beetje te hebben...
afspraken maak je onderling he ;)
de vraag was of het mag of niet...
rest is pas nadien...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 mar 2013 12:30

16 jaar sorry maar echt niet zo'n goed idee om ze bij u te laten wonen/verblijven.
Haar ex?
Door klas ineengeslagen, wat gebeurd daar allemaal?
School in kennis gesteld, hoe reageren de ouders?
Politie in kennis gesteld van opzettelijke slagen en verwondingen.
16 jaar is 16 jaar ook al zegt u dat ze volwassen reageert....
Ik wil niet zwartkijken maar mijn ervaring is dat in de overgrote meerderheid van deze 'relaties' en vroeg of laat zware problemen van komen.
En dan hopen dat er niets strafbaar is gebeurd ondertussen.
Om een zééér reëel vb jullie krijgen ruzie en zij doet aangifte van aanranding ..spel zit op de wagen en pdK zal zo wie zo beslissen u naar gevangenis (via OR) en zij naar huis of naar instelling?
Hoe ik dat weet ... mijn werkervaring en goede contacten met instellingen en dus op de hoogte van cases.
Op die leeftijd speelt leeftijd een veel te grote rol in de relatie.
Voor de overheid gaan er steeds alarmlichten flikkeren als ze zoiets in een dossier lezen.

Maar opgelet jullie kunnen net die uitzondering zijn op de regel en we kennen geen van jullie beiden.
Wat studeert u en wat studeert zij?

FreelancerIT

#18 , 21 mar 2013 13:16

16 en 23:

Ik zou in alle eerlijkheid ook opteren voor andere oplossingen en even te wachten met het samenwonen... Tenslotte, zowel jouw als haar wereld kan er compleet anders uitzien tegen dat ze 18 is.

Ik bedoel maar... Stel: ze wil gaan verder studeren. Als ze nu bij u intrekt verliest ze een heel pak mogelijkheden ivm. studiebeurzen bijv.

Waarschijnlijk op zich naast de kwestie. Maar waarom zit ze daar nog op school?

Reclame

k.b.

#19 , 21 mar 2013 14:40

Dat van die "leuke klas" en van "die ex" en van "erger nog ..."

Deze zaken lijken mij alvast allemaal onder het strafrecht te vallen ... Indien jullie beiden volwassen zijn zal je begrijpen dat je haar tegen dergelijk zaken niet kan beschermen ...
Ik heb stellig de indruk dat aangifte / klacht neerleggen zeker voor de laatste 2 zaken de betere oplossing is ...

Die klas zou ik onmiddelijk afscheid van nemen ...

En jammerlijk genoeg is inwonen bij U vandaag geen goede oplossing ...

k.b.

Drieske
Topic Starter

#20 , 25 mar 2013 23:29

Samenwonen is ook niet meer aan de orde ;)
Ik heb met haar pa kunnen praten, de moeder moeten we gewoon tijd geven voor alles... het komt wel goed...

ze heeft uiteindelijk de stap gezet en idd alles aangegeven.
ben ik echt blij voor.

dank je allemaal voor de hulp :)

Drieske
Topic Starter

#21 , 31 mar 2013 19:52

ok,
haar ouders make het haar echt wel moeilijk....
haar pa heeft ineens ook iets tegen me omdat ik haar 'niet zou kunnen onderhouden'
kwist niets dat die mijn financieen wist ^^
mijn eigen ouders weten die nog niet eens.....

Oude Belg

#22 , 31 mar 2013 21:11

ok,
haar ouders make het haar echt wel moeilijk.....
De wet maakt het u ook moeilik. Wat u probeert te doen zijn nu eenmaal zware feiten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”