Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

trieste vader
Topic Starter

Re: Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

#16 , 18 jul 2015 09:15

Iemand misschien nog advies over dat van die domicillie hierboven ik denk echt dat dat problemen gaat geven in de rechtbank :(

Ik ben potverdorie zelf nog heel dom geweest ook .Ja de gemeente dringt hierop aan natuurlijk. Ik heb gisteren via de computer zelf mijn domicilie terug naar deurne gewijzigd wat volgens mij dus een heel domme zet was want nu ben ik weggegaan bij mijn vriendin en dochter. Ga proberen dit vandaag nog tegen te houden pff dommerik . Ik ken echt niet veel van die zooi en denk dat ik mezelf alleen maar dieper in nesten werk :( zal blij zijn dat ik woensdag bij men advocaat kan). En ik kan hier toch weigeren van haar die stofzuiger mee te geven of haar binnen te laten ? Zij heeft geen aankoopbewijs op haar naam dus das gemeenschappelijk, maar ik zal hem maar meegeven om verdere ruzie te voorkomen . Ja zij staat natuurlijk een pak sterker want ze heeft onze dochter. Maar ik blijf het vies vinden dat ze die gebruikt :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katje2560

#17 , 18 jul 2015 12:45

Waarom laat je uw ex al niet schrappen ga naar de politie en zeg dat ze uit het appartement is gegaan
Dan kan ze al uw spullen niet meer meepakken ne

trieste vader
Topic Starter

#18 , 18 jul 2015 13:38

Omdat huurcontract nieuwe woning alleen op haar naam staat (ja wie ziet dat nu aankomen dus ik in goed vertrouwen). En ik ben al terug op mijn oude adres sinds een paar dagen. Ze is juist haar stofzuiger komen halen en ze praat toch al iets deftiger. Weer gevraagd of ik nika morgen een paar uurtjes mocht hebben antwoord NEE. Ik kan het maar blijven vragen. Komen nog dikke rekeningen aan die ze in mijne nek gaat draaien. En ze gaat me laten schrappen daar maar ik heb mijn domicillie zelf al veranderd. Dat naar Nika vragen houd ik alle datums bij en word bij elkaar geschreven voor de rechtbank. Werkt volgens mij niet in haar voordeel. Heeft wel zitten agen over de televisie want ons dochtertje keek altijd kaatje en bumba enzo zegt ze wat moet ik nu doen ? Ja Met Nika spelen misschien ipv ze voor televisie laten zitten. Weeral in mijn gezicht gegooid dat Nika beter af is bij haar gaat ineens onder de douche enzo bah lelijk dat ze dat zo tegen me gebruikt. Weeral tranen in mijn ogen en de rest van de dag zo kut als wat voelen pfff. Woensdag advocaat en wil dat alles snel achter de rug is dan zal ik mij wel beter voelen.

Bedankt alvast allemaal nog eens voor de antwoorden de info en de steun.

Reclame

duma

#19 , 20 jul 2015 08:02

tobias,

Kan je eens proberen leestekens en hoofdletters te gebruiken, want het is écht moeilijk om je teksten te lezen. Vooral naar het einde toe :)

Over de domicilie: Neen, dat was niet slim, maar dat moet ook geen ramp zijn.
Ik neem aan dat je over voldoende bewijzen beschikt dat je ex vertrokken is met je dochter? Een mail? Een sms?
Dan kan je aantonen dat zij vertrokken is met je kind en niet jij. Als je een goede advocaat hebt, zal die wel zorgen dat jouw domiciliewijziging geen probleem wordt.

Verder: Zorg aub dat je een advocaat hebt, want ik lees dat je erg emotioneel bent en je zegt het zelf al: je gaat jezelf in nesten werken.
Het is heel belangrijk dat je koel blijft en niet te emotioneel gaat reageren op dingen en niet uit impuls gaat handelen.
Zorg voor een advocaat en ga voor voorlopige maatregelen.

trieste vader
Topic Starter

#20 , 20 jul 2015 08:11

Sorry duma, Ik zal proberen om inderdaad beter te typen. Heb woensdag een advocaat. Bewijzen dat zij is vertrokken? Neen eigenlijk niet . Ik heb geen aangifte gedaan. Kan ik dat vandaag nog doen eventueel of is dat nutteloos ?
Ik kan wel naar politiebureel in Sint job een bewijs ofzo gaan vragen dat zij op een bepaalde dag politie bescherming heeft gevraagd om kleren en Nika te komen halen , als ze dat willen geven natuurlijk.
Misschien als ik tussen mijn smssen kijk maar vrees er wat voor .
Ik heb wel alle datums van smssen ,telefoons neergeschreven en smssen bijgehouden waarin ik vroeg om nika te zien + antwoord van haar. Ben ik daar iets mee ?
En ik ben inderdaad emotioneel. Moodswings tot en met ene moment gaat het 5 min later lig ik te wenen als een klein kind. Ik vind het gewoon erg dat ik mijn dochter niet mag zien en nog erger dat men vriendin haar blijft gebruiken om mij te raken.
En meteen even naar advocaat bellen en vragen wat ik nog kan doen voor de ogenblik.

bedankt nog eens voor de info en steun

duma

#21 , 20 jul 2015 08:12

Ik heb gereageerd op je nieuwe topic. => http://www.juridischforum.be/forum/view ... 25&t=65415" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee topics voor 1 onderwerp is echt niet nodig en maakt het verwarrend, dus maak er aub geen derde aan voor hetzelfde onderwerp. :)

trieste vader
Topic Starter

#22 , 22 jul 2015 12:45

oei sorry duma ja hoofdje werk hier niet zo goed meer met al die zooi.
Ik ben vandaag naar advocaat geweest die gaat een aangetekend schrijven en gewone brief sturen naar men ex om omgangsregeling te bemiddelen.
Die brief is bij haar na max 3 dagen. Nu weet ik ook dus dat mijn ex zelfs nog niet naar een advocaat is geweest( anders had ik die brief al lang gehad) en ik een naïve domme zot ben. Ze heeft over alles gelogen, mij goed geraakt met onze dochter ze heeft alles wat ze wil en ik niets. Bemiddelingsbrief zal ze wel weigeren maar ja heeft ze 6 weken tijd voor dus zal nog heel lang mijn kleine meid niet zien :( . Dan komt er een kort geding om hopelijk iets te forceren maar rechter stelt ook weer eerst bemiddeling voor dus waarschijnlijk weer wachten. En misschien massas onderzoeken enzo pffff :( En veeeeeel kosten voor ons beiden is mijn ex nu echt zo laag die centen zouden toch beter aan onze dochter besteed kunnen worden

trieste vader
Topic Starter

#23 , 22 jul 2015 13:20

toch even een vraagje weet iemand hoeveel tijd mijn ex heeft om te reageren op die aangetekende brief ? ik dacht ergens 6 weken gelezen te hebben maar ben niet zeker.

duma

#24 , 23 jul 2015 08:43

Er is geen 'periode'. Normaal zet je in je brief tegen wanneer je reactie wil. als je dat niet doet, is dat natuurlijk niet zo slim.
Je moet zien dat die periode die je haar geeft, redelijk is, maar 7 dagen om te reageren op een brief is meer dan voldoende.
De aangetekende brief zal al na één dag bij haar aangeboden worden (geen 3) en ze wordt geacht de inhoud ervan te kennen bij die eerste aanbieding.
Is ze niet thuis? Dat maakt niet uit, vanaf dan is ze op de hoogte voor de wet.

Als ze niet ingaat op bemiddeling is dat niet slim van haar, want dat is een argument dat jouw advocaat kan gebruiken om aan te tonen dat mama onwillig is.

trieste vader
Topic Starter

#25 , 23 jul 2015 08:57

okay bedankt alvast weer voor je reactie duma. Dus zou ze ten laatste morgen de brief moeten hebben dan een weekje verder en mijn advocaat kan een kort geding opstarten. Met een beetje geluk zou ik dan begin augustus men dochter terug kunnen zien ( onder voorlopige maatregelen) maar ja ik ga nu ook geen uitspraken op voorhand doen of hopen op . Ergens hoop ik dat ze zo dom is om er niet op in te gaan. En in de rechtbank hetzelfde. Tot hiertoe denk ik dat een aantal dingen die ze doet (zoals men dochter weghouden, niet reageren op vragen van mij om onderling dingen te regelen, enzovoort) niet ten goede van haar gaan komen in de rechtbank. Vind het trouwens zeer dom dat wij beiden zoveel geld gaan uitgeven aan advocaten . die centen zouden toch beter voor onze dochter gebruikt kunnen worden.

trieste vader
Topic Starter

#26 , 24 jul 2015 13:48

En toch nog even een vraagje zou ik nu klacht gaan neerleggen bij de politie dat mijn ex mijn dochter op eigen initiatief weg houd van mij en dat ik haar al van 7/7/2015 niet meer te zien heb gekregen ? Mijn advocaat heeft al wel een brief aangetekend en gewoon verstuurd naar haar met een bemiddeling voor een omgangsregeling maar dat was eergisteren.

duma

#27 , 24 jul 2015 14:46

Bespreek dat met uw advocaat.
Je kan dat, maar je advocaat heeft misschien een bepaalde strategie voor ogen, dus neem contact op met je advocaat en stel hem/haar die vraag.

trieste vader
Topic Starter

#28 , 24 jul 2015 15:00

okay dank u weeral duma. Ik ben trouwens ondertussen nog steeds aan het wachten op de brief van haar advocaat. Volgens mij hetzelfde als die aangifte,contactverbod en al de rest waar ze over gelogen(gebluft) heeft. Ik denk dat ze alles zo lang mogelijk gaat rekken om onze dochter zo lang mogelijk weg te houden van mij . Ik kan er niks tegen doen voorlopig denk ik. of wel ?

duma

#29 , 24 jul 2015 15:10

Zelf de juiste stappen nemen en niet treuzelen.
Niet afgaan op wat ze zégt als je nu al merkt dat dat niet altijd de waarheid is.
Pas als je een brief krijgt van haar advocaat kan je daar rekening mee houden.

Noot: Je zal nu ook geen brief meer krijgen van haar advocaat, aangezien je zelf een advocaat hebt. Die twee gaan nu onderling met elkaar communiceren en jouw advocaat houdt je wel op de hoogte van de noemenswaardige zaken.

trieste vader
Topic Starter

#30 , 24 jul 2015 15:27

oke dank u wel weeral. Het zou trouwens voor iedereen beter zijn als ze is zou ingaan op een bemiddeling ofzo . Denk niet dat het voor haar goed is als ze blijft weigeren ? trouwens voor de ogenblik weet mijn advocaat nog niet heel veel van de situatie. Ik heb nog niet veel verteld. Maar ik had ook al laten weten dat ik vooral schuld heb aan het beeindigen van onze relatie. Ik begrijp niet goed waarom ze dan bluft over alles. Als er een kort geding van komt heeft mijn advocaat toch alle informatie nodig omtrent de situatie en mijn daden enzo ? Ik vermoed dat ze mij dan wel zal uitnodigen voor een volgende gesprek ? En gegevens opvragen en weet ik wat nog. Maar een kort geding komt vrij snel voor in belgie dus gaat die genoeg tijd hebben? Nog een vraagje kan de advocaat van de tegenpartij rekeninguittreksels opvragen van een rekening op mijn naam alleen ?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”