Contactverbod via vrederechter?

jmi17
Topic Starter

Re: Contactverbod via vrederechter?

#31 , 08 feb 2013 22:06

Wat versta jij onder in scene zetten?
Ik ben gewoon bang dat dat weer in mijn nadeel gaat uitdraaien op dat moment als ik het aanpak zoals zij het deden.
Bovendien moet ik echt wel oppassen om geen strafblad te krijgen wat nadelig zou zijn voor mijn carrière.

Stel dat ik klacht indien, moet dat dan in mijn eigen zone of mag het ook elders? Idem met een kopie opvragen van de pv.
Maar is het niet zo dat het tot 15 dagen kan duren vooraleer een pv in de computer gezet wordt? Als ik één van de dagen ga, is het misschien wat te vlug om daar een kopie van te vragen.
Omdat veel inspecteurs hier "bevriend" zijn met mijn ouders, ben ik wat bang voor de kwaliteit van de pv.

Bovendien stel dat ik klacht indien over gisteren, wat moet ik dan nog meer vertellen dan mijn verklaring van gisteren? Is er wel genoeg gebeurd om een klacht van te maken aangezien het meer over een ruzie ging met als gevolg een schermutseling?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jmi17
Topic Starter

#32 , 10 feb 2013 21:20

Mijn ouders eisen nu steeds maar weer materiaal van mij. Ik negeer hen gewoon en geef niets.
Maar dan dreigen ze ermee om morgen klacht neer te leggen tegen mij omdat ik dat zogezegd gestolen heb van hen?!
Dan moet je weten dat dat dus mijn gerief is.
Ik zeg: "dat kan je doen, maar dan geef je eigenlijk jezelf aan en uiteindelijk heb je dan nog niets, materiaal dat trouwens van mij is." En dan dreigen ze weer met het volgende: ze willen de pc weghalen zodat ik die niet meer kan gebruiken. Die pc is van hen, maar alleen ik gebruik deze en dat al enkele jaren. Maar het zou dus wel enorm lastig zijn om plots zonder pc te zitten. Zeker nu... Ik hoop dat het een vals dreigement is. Zowel wat de pc betreft als de klacht.

Toch hou ik voet bij stuk en geef ik hen niets. Alleen blijft het dan door mijn hoofd spoken dat ik dan weeral een pv heb en dat is allesbehalve goed. Zelfs als ik geen schuld tref. Bovendien is er ook nog eens de schrik dat het op mijn strafblad komt, stel dat het tot een veroordeling komt.

Tot slot krijg ik weeral verwijten naar mijn kop geslingerd over het feit dat ik niets tegen hen zeg sinds donderdag en dat ik zou profiteren van hen, omdat ik mee eet. Het is echt absurd :s Dan moet je ook nog weten dat ik amper iets kan eten door al die problemen en dat ik hen kost en inwoon betaal. Wat trouwens een hoger bedrag is dan eerst was afgesproken.

freelance

#33 , 10 feb 2013 22:48

Back-ups nemen van al uw bestanden .
Als ze jouw gerief wegnemen politie verwittigen vanwege diefstal.
Kost en inwoon betalen . Zijn daar bewijzen van .
Dergelijke huishoudelijke schermutselingen komen niet zomaar op uw strafblad .
Ouders proberen alleen zoveel mogelijk PV's te verzamelen , omdat ze met slechts één PV niet terecht kunnen bij de vrederechter ( bedoeling is om u uit huis te laten zetten ) .
Zelfs een dergelijke uithuiszetting komt niet op een strafblad , want is een burgerlijke procedure .

In scene zetten .
Ooit iemand geweten die , op een drukke plaats een ruzie had met een automobilist . Gooide zijn fiets vlak voor de auto , en ging op de grond liggen roepen : " help , help ik ben gewond ! " .
Automobilist mocht het wel uitleggen aan de bijgeroepen politie .
Is kwestie van een beetje creativiteit en durf. U gedraagt zich teveel als slachtoffer thuis , en daar profiteren ze van .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

jmi17
Topic Starter

#34 , 10 feb 2013 23:24

Het materiaal dat ze willen hebben zit achter slot. Moesten ze de pc afnemen, dan mis ik eigenlijk niet zoveel. Enkel het internet is belangrijk op deze moment.
Op de uittreksels kan men zien dat de kost en inwoon naar hun rekening gaat.
Het was me inderdaad ook al opgevallen dat ze zoveel mogelijk pv's willen verzamelen. Maar voorlopig houd ik goed stand en geef ik niet toe.

Een vriend vroeg vandaag of ik evt. met hem wil samenwonen aangezien hij van plan is het ouderlijke huis te verlaten. Ik moet de voor- en nadelen daarvan nog afwegen. Maar hoe dan ook ga ik nog klacht indienen tegen mijn ouders, zelfs als ik met hem ga samen wonen. Kwestie van toch niet alles op mijn dak te laten komen stel dat het voor de rechtbank komt. Goed plan?

jmi17
Topic Starter

#35 , 11 feb 2013 22:03

Aanvullend op mijn vorig bericht: ik heb vandaag een voice recorder gekocht om gesprekken, ruzies,... met mijn ouders te kunnen opnemen en dat te gebruiken als bewijslast. Ik had vandaag ook mijn sollicitatiegesprek, morgen of overmorgen weet ik meer. Dus allemaal duimen!

Het valt me toch wel zwaar om klacht te moeten indienen tegen mijn ouders ondanks het feit dat het terecht is, maar ergens wil ik hen geen problemen bezorgen. Maar ik heb dan ook geen andere keuze als ik niet voor alles wil moeten opdraaien om nog maar te zwijgen over mijn carrière die om zeep zou zijn wanneer ik een strafblad krijg?

jmi17
Topic Starter

#36 , 12 feb 2013 19:19

MAAR vandaag is nogmaals gebleken dat ik mijn ouders niet meer moet sparen op juridisch vlak. Wat er is gebeurd:

Ik kwam thuis na een gezellig dagje met een kameraad en ik zie een politiecombi voor de deur staan. Zo dom als ik was, ga ik toch binnen ivp rechtsomkeer te maken :s Ik zie dat de wijkinspecteur in de keuken zit. Ik ga de berging binnen (is kamer naast keuken) en hoor de inspecteur en mijn ouders een gezellige babbel doen met het nodige gelach erbij (DIT IS EEN BELANGRIJK GEGEVEN OM TE ONTHOUDEN volgens mij). Ik ga binnen en die inspecteur zegt: ga eens even zitten.
Ik doe dat dan maar. Hij vraagt om nog eens uit te leggen wat er donderdag gebeurde, wat ik ook doe. Dan zegt hij: ik zou willen dat je die studieboek terug geeft aan je ouders :s Ik zeg: dat is niet wettelijk. Hij: zo gaan we niet beginnen hé, die boek is van uw ouders. Waarop ik hem er nog eens op wijs dat die boek wel degelijk van mij is. Hij zegt: kom met mij maar mee naar uw kamer. Ik doe dat dan maar en hij ziet dan ook ineens waar mijn sleutels van de kast liggen waarop ik die boek geef. Daarna een heel gedoe over de thuissituatie waarop hij zegt: het wordt eens tijd dat je hier vertrekt hé. Ik zeg dat ik dat wel zal doen als ik er klaar voor ben. Waarop hij zegt: dat moment gaat nooit komen als we daarop moeten wachten, weet ge wat? We stellen een datum voorop waarop je weg moet zijn. Ik zeg: dat zal de vrederechter dan wel bepalen.
Hij luistert niet en zegt: oké dat is dan genoteerd dat je ermee akkoord gaat.
Ik: ik ben helemaal niet akkoord!!!
Ik heb niet eens iets getekend.
Hij luistert weer niet en zegt: binnen een maand is dat oké? Of nee laat ons maar 23/2 afspreken (omdat men ouders vanaf dan naar rechter wilden gaan). En hij noteert dat zo.
Ik: u hebt dat recht niet, dat moet de rechter doen.
Hij: ik regel dat wel met de rechter dat hij dat vonnis stelt dan is dat wettelijk (volgens mij gaat hij hiermee echt zijn boekje te buiten??? en naar mijn mening kan zelfs een rechter me nooit op 12 dagen buitenzetten??? een wanbetaler bij een huur krijgt al enkele maanden om te vertrekken...)
Ik zeg hem nogmaals dat dat echt niet kan en dat er hier serieuze sprake is van vriendjespolitiek aangezien mijn ouders die inspecteur heel goed kennen.
Toen stond die inspecteur met zijn mond vol tanden. Mijn vader verzon dan maar rap dat die inspecteur nog maar een jaar wijkinspecteur is. Die inspecteur zei al mompelend: euhm euhm... ja dat klopt.
Ik: ge moet me niets wijsmaken ik zie u hier al meer dan 10 jaar aan de slag in het dorp!
Hij: ah ja, maar niet bij het wijkteam.
Ik: je gaat me niet wijsmaken dat jullie niet praten met elkaar en met mijn vader zal je ook wel vaak babbelen.
Toen stond hij ineens recht en zei: euhm ik denk dat ik dringend weg moet.
Het begon echt warm te worden onder zijn voeten dus en dat merkte je aan hem.
Ik: denk maar niet dat ik het hierbij ga laten, ik ga helemaal niet tegen 23/2 verhuizen. Ik zal wel een klacht indienen via andere zones.
Hij: doe gerust, maar dat komt wel bij mij terecht en ik beslis dat jij weg moet.

Ik zei nog: het is precies alsof jullie advocaat jullie heeft gezegd dat er onvoldoende elementen zijn om me buiten te krijgen, want jullie wilden al lang via de vrederechter werken en plots is dat niet meer goed... Geef toe dat het verdacht is? En nu proberen ze het maar op deze manier.
Toen zei mij vader nog: oh maar we kunnen u morgen ook laten colloqueren.
Ik heb nog niet eens een rechter gezien en ik weet van mezelf dat ik niet ziek ben...

Bovendien bleek ook dat die inspecteur mijn vorige hoofdverpleegkundige ken. Iemand waar tegen ik klacht heb ingediend bij de ombudsdienst samen met andere collega's.

Naar mijn mening is er hier dus helemaal geen sprake van objectiviteit en lijkt het steeds meer op een afrekening? En al helemaal op vriendjespolitiek.

Al mijn vrienden die het verhaal kennen zeggen dat die inspecteur buiten de lijntjes kleurt hiermee en dat het een manier is om me bang te maken. Dat laatste is helemaal niet gelukt, integendeel nu ga ik zeker tegenkanting bieden. Alleen is het volgens mij absoluut niet mogelijk dat een rechter me buiten zal zetten omdat de wijkinspecteur dat eist?

Bovendien zei de inspecteur nog dat ik met de feiten van donderdag niet zal wegkomen, dat dat nog een staartje zal krijgen.???

Ik ga morgen samen met een vriend naar het justitiehuis en ik vraag meteen een lijst met advocaten. Die bel ik op en ik vraag om heel dringend een afspraak te maken (ik hoop dat ik niets over het hoofd zie aangezien het nu dringend is). Om 20u heb ik een gesprek met iemand van het JAC. Bovendien zal ik nu zeker naar SLAZO gaan en klacht indienen tegen mijn ouders. En ja, ik ga ook zeggen dat mijn moeder me op 16 jarige leeftijd ineens terug begon te wassen (want dat is ook bij mij het geval). Ik overweeg ook om klacht in te dienen tegen de wijkinspecteur? Helaas kan ik niet bewijzen dat hij dat gezegd heeft... Maar dan zal ik dus ook niet op 23/2 buiten moeten. Ik kan wel mijn voice recorder gebruiken om mijn ouders nog eens te doen zeggen dat die inspecteur dat heeft gezegd. Of ik bel hem zelf op en doe het hem zeggen terwijl ik het opneem.

Het jammere is wel dat ik niet meer de tijd ga hebben om te checken of ik een rechtsbijstandsverzekering heb... :( Het moet nu rap rap gaan. Maar stel dat ik dat wel heb, dan kan dat later misschien recht gezet worden?

Ik hoop dat jullie me snel kunnen antwoorden? :$

PS: ik heb de job.
Mijn budget is wellicht ook te hoog om een vergoeding te krijgen.

freelance

#37 , 12 feb 2013 20:08

En waar was uw voice recorder vandaag ?
U mag gesprekken opnemen , die kunnen gebruikt worden als bewijsmateriaal .
Inspecteur gebruikt ( misbruikt ) alleen zijn gezag om indruk op u te maken . Hij kan het verder verloop van de zaak wel beinvloeden ( door verslagen op te maken in uw nadeel , en uw ouders in een mooier daglicht te plaatsen ) , maar wanneer u buiten moet , heeft hij niets over te zeggen . Dat is idd. vrederechter.
Als het zover komt ( en afhankelijk van het volledige dossier ) zal vrederechter u een zekere tijd geven om de woning te verlaten . Ook zult u uw domicilie ergens anders moeten zetten .

Spreek morgen op het justitiehuis duidelijk over de bedoeling van uw ouders ( collocatie ) , en vraag wat zij u aanraden .
Ga bij uw huisarts langs , en vraag om een verslag op te stellen dat er geen tekenen zijn die wijzen op geestesziekte . ( kan goed van pas komen ) .

Proficiat met de job .

jmi17
Topic Starter

#38 , 12 feb 2013 20:21

Die recorder zat vandaag nog in de verpakking :(
Nu heb ik hem continu op zak.

Dus jij denkt ook niet dat ik op 23/2 moet vertrekken? Zonder ooit een rechter te zien. Hoeveel tijd moet ik dan wel voorzien?
Ik doe alleszins nog geen moeite om iets te vinden als woonst. De juridische kant is nu belangrijker.

Is het verstandig om klacht in te dienen tegen die inspecteur?

Kan mijn huisarts zo'n attest wel schrijven? Volgens mij verwijst hem me daarvoor door?

Thx, het is een echte droomjob (denk ik), maar het gezinsconflict overweegt nu.

freelance

#39 , 12 feb 2013 20:43

Niet verstandig om klacht in te dienen . Geen bewijzen . ( een audio opname zou hier grote dienst kunnen bewezen hebben ) .
Huisarts kan doorverwijzen , maar is dan op zijn minst al op de hoogte als vertrouwenspersoon .
Doorverwijzing kan naar een psychiater. Kan alleen in uw voordeel zijn , en is mischien zelfs aan te raden om reeds "bewijsmateriaal " ( in uw voordeel ) te verzamelen.
Reeds uitkijken naar een woonst zou geen overbodige luxe zijn. De huurmarkt is krap . Iets goedkoop en degelijk vinden kan al een hele zoektocht worden .
Hebt u vrienden , familie of vertrouwenspersoon waar u , in geval van nood kunt overnachten?

Zonder u schrik te willen aanjagen ; maar een collocatie kan gebeuren , vooraleer rechter aan te pas komt ( in zo'n geval komt dit bij de vrederechter binnen de 24 uur ) .
In dit geval begeven uw ouders zich wel op zeer glad ijs ( maar blijkbaar voelen ze zich- onterecht- gesteund door de politie ) .

OK , het gezinsconflict overweegt nu , maar u hebt er weinig of geen vat op .
Wanneer mag u beginnen werken ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#40 , 12 feb 2013 21:33

Collocatie start met een attest van een arts waarin deze schrijft dat u laat me het eenvoudig stellen geestelijke problemen hebt die een bedreiging zijn voor u of uw naasten.

ofwel via dringend procedure en dan is het via politie die procureur in kennis stellen en opdracht geeft een arts er bij te halen die zie hierboven...indien die arts vindt dat u...zie hierboven zal politie procureur terugbellen die opdracht zal geven persoon over te brengen naar een gesloten psychiatrische instellen.
Voor de rest van de procedure is het de vrederechter die verder beslist op basis van een aantal onafhankelijke rapporten.

jmi17
Topic Starter

#41 , 12 feb 2013 22:10

Oké ik pols bij mijn huisarts al eens.
Maar aangezien die inspecteur 23/2 als vooropgestelde datum heeft en me wellicht de kans geeft om iets te zoeken, dan gaat die toch nooit tot een collocatie laten overgaan?

In ieder geval is 11 dagen veel te kort om iets deftigs te vinden om in te trekken.
Bovendien is het de eerste keer dat ik verhuis en dan loopt dat altijd trager.

Mijn job begint in maart. Het deed me wel even deugd om te weten dat er toch mensen (werkgever) zijn die in mij geloven uit meerdere kandidaten.
Laatst gewijzigd door jmi17 op 12 feb 2013 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#42 , 12 feb 2013 22:17

Die wijkagent is TOTAAL NIET BEVOEGD om dat dan ook in die richting te zeggen, te vragen of te eisen.
Uit wat u hier al verteld hebt zou ik aan wat hij gedaan heeft al vermoedelijk een lijstje kunnen hangen van strafbare of deontologische inbreuken. En dan druk ik mij nog heel voorzichtig uit.
Maak dat u een advocaat hebt...al de rest kan dan met die professioneel opgestart worden. Persoonlijk hoop ik dat die dat doet.

jmi17
Topic Starter

#43 , 12 feb 2013 22:22

Ja morgen eerst justitiehuis (lukte vandaag niet) en dan advocaat bellen en vragen of ik snel (morgen) al mag komen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”