MAAR vandaag is nogmaals gebleken dat ik mijn ouders niet meer moet sparen op juridisch vlak. Wat er is gebeurd:
Ik kwam thuis na een gezellig dagje met een kameraad en ik zie een politiecombi voor de deur staan. Zo dom als ik was, ga ik toch binnen ivp rechtsomkeer te maken :s Ik zie dat de wijkinspecteur in de keuken zit. Ik ga de berging binnen (is kamer naast keuken) en hoor de inspecteur en mijn ouders een gezellige babbel doen met het nodige gelach erbij (DIT IS EEN BELANGRIJK GEGEVEN OM TE ONTHOUDEN volgens mij). Ik ga binnen en die inspecteur zegt: ga eens even zitten.
Ik doe dat dan maar. Hij vraagt om nog eens uit te leggen wat er donderdag gebeurde, wat ik ook doe. Dan zegt hij: ik zou willen dat je die studieboek terug geeft aan je ouders :s Ik zeg: dat is niet wettelijk. Hij: zo gaan we niet beginnen hé, die boek is van uw ouders. Waarop ik hem er nog eens op wijs dat die boek wel degelijk van mij is. Hij zegt: kom met mij maar mee naar uw kamer. Ik doe dat dan maar en hij ziet dan ook ineens waar mijn sleutels van de kast liggen waarop ik die boek geef. Daarna een heel gedoe over de thuissituatie waarop hij zegt: het wordt eens tijd dat je hier vertrekt hé. Ik zeg dat ik dat wel zal doen als ik er klaar voor ben. Waarop hij zegt: dat moment gaat nooit komen als we daarop moeten wachten, weet ge wat? We stellen een datum voorop waarop je weg moet zijn. Ik zeg: dat zal de vrederechter dan wel bepalen.
Hij luistert niet en zegt: oké dat is dan genoteerd dat je ermee akkoord gaat.
Ik: ik ben helemaal niet akkoord!!!
Ik heb niet eens iets getekend.
Hij luistert weer niet en zegt: binnen een maand is dat oké? Of nee laat ons maar 23/2 afspreken (omdat men ouders vanaf dan naar rechter wilden gaan). En hij noteert dat zo.
Ik: u hebt dat recht niet, dat moet de rechter doen.
Hij: ik regel dat wel met de rechter dat hij dat vonnis stelt dan is dat wettelijk (volgens mij gaat hij hiermee echt zijn boekje te buiten??? en naar mijn mening kan zelfs een rechter me nooit op 12 dagen buitenzetten??? een wanbetaler bij een huur krijgt al enkele maanden om te vertrekken...)
Ik zeg hem nogmaals dat dat echt niet kan en dat er hier serieuze sprake is van vriendjespolitiek aangezien mijn ouders die inspecteur heel goed kennen.
Toen stond die inspecteur met zijn mond vol tanden. Mijn vader verzon dan maar rap dat die inspecteur nog maar een jaar wijkinspecteur is. Die inspecteur zei al mompelend: euhm euhm... ja dat klopt.
Ik: ge moet me niets wijsmaken ik zie u hier al meer dan 10 jaar aan de slag in het dorp!
Hij: ah ja, maar niet bij het wijkteam.
Ik: je gaat me niet wijsmaken dat jullie niet praten met elkaar en met mijn vader zal je ook wel vaak babbelen.
Toen stond hij ineens recht en zei: euhm ik denk dat ik dringend weg moet.
Het begon echt warm te worden onder zijn voeten dus en dat merkte je aan hem.
Ik: denk maar niet dat ik het hierbij ga laten, ik ga helemaal niet tegen 23/2 verhuizen. Ik zal wel een klacht indienen via andere zones.
Hij: doe gerust, maar dat komt wel bij mij terecht en ik beslis dat jij weg moet.
Ik zei nog: het is precies alsof jullie advocaat jullie heeft gezegd dat er onvoldoende elementen zijn om me buiten te krijgen, want jullie wilden al lang via de vrederechter werken en plots is dat niet meer goed... Geef toe dat het verdacht is? En nu proberen ze het maar op deze manier.
Toen zei mij vader nog: oh maar we kunnen u morgen ook laten colloqueren.
Ik heb nog niet eens een rechter gezien en ik weet van mezelf dat ik niet ziek ben...
Bovendien bleek ook dat die inspecteur mijn vorige hoofdverpleegkundige ken. Iemand waar tegen ik klacht heb ingediend bij de ombudsdienst samen met andere collega's.
Naar mijn mening is er hier dus helemaal geen sprake van objectiviteit en lijkt het steeds meer op een afrekening? En al helemaal op vriendjespolitiek.
Al mijn vrienden die het verhaal kennen zeggen dat die inspecteur buiten de lijntjes kleurt hiermee en dat het een manier is om me bang te maken. Dat laatste is helemaal niet gelukt, integendeel nu ga ik zeker tegenkanting bieden. Alleen is het volgens mij absoluut niet mogelijk dat een rechter me buiten zal zetten omdat de wijkinspecteur dat eist?
Bovendien zei de inspecteur nog dat ik met de feiten van donderdag niet zal wegkomen, dat dat nog een staartje zal krijgen.???
Ik ga morgen samen met een vriend naar het justitiehuis en ik vraag meteen een lijst met advocaten. Die bel ik op en ik vraag om heel dringend een afspraak te maken (ik hoop dat ik niets over het hoofd zie aangezien het nu dringend is). Om 20u heb ik een gesprek met iemand van het JAC. Bovendien zal ik nu zeker naar SLAZO gaan en klacht indienen tegen mijn ouders. En ja, ik ga ook zeggen dat mijn moeder me op 16 jarige leeftijd ineens terug begon te wassen (want dat is ook bij mij het geval). Ik overweeg ook om klacht in te dienen tegen de wijkinspecteur? Helaas kan ik niet bewijzen dat hij dat gezegd heeft... Maar dan zal ik dus ook niet op 23/2 buiten moeten. Ik kan wel mijn voice recorder gebruiken om mijn ouders nog eens te doen zeggen dat die inspecteur dat heeft gezegd. Of ik bel hem zelf op en doe het hem zeggen terwijl ik het opneem.
Het jammere is wel dat ik niet meer de tijd ga hebben om te checken of ik een rechtsbijstandsverzekering heb...

Het moet nu rap rap gaan. Maar stel dat ik dat wel heb, dan kan dat later misschien recht gezet worden?
Ik hoop dat jullie me snel kunnen antwoorden? :$
PS: ik heb de job.
Mijn budget is wellicht ook te hoog om een vergoeding te krijgen.