even korte uitleg, mijn vriendin en ik zijn na 7 jaar (vanaf verleden maandag) uit elkaar, wij hadden samen een huis gekocht, en hebben 2 kindjes. we waren feitelijk samenwonend. laatst leden heeft zij nog haar verlofgeld gehad en daarvan zijn enkele rekingen betaald( gestort op gezamelijke rekening) nu eist ze dat geld allemaal terug alsook een groot deel van de inboedel, de meubelen en televisie en video, ps2 enz had ik reeds voor ik haar kende en heb ik de aankoopfacturen van. kan ze me dit afnemen? de rest dat gezamelijk is gekocht staat veel op mijn naam alleen, kan ik dit bijhouden of wordt dit als gemeenschappelijk beschouwd? van het huis wil ze nu dat dit verkocht wordt, of dat ik haar uitbetaal(schatting - lening gedeeld door 2).
hoe moet ik dit aanpakken, ik sta op het punt om heel veel te verliezen, ik wil dit huis bijhouden en de auto ook(juist lening voor afgesloten, eerste aanbetaling pas volgende maand) hebben 4000€ voorschot gegeven en wil nu de helft terug. factuur staat op ons beiden, auto ingeschreven op mijn naam alsook verzekering. Ik heb echt dringend hulp nodig, zij is vertrokken en wil me nu pluimen. hoe pak ik dit aan. advokaten kan ik en zij niet betalen, dingen bespreken met haar gaat niet door haar veel te hoge eisen. help mij!!!!