graag van co-ouderschap (verblijf) naar bezoekrecht

mr
Topic Starter

graag van co-ouderschap (verblijf) naar bezoekrecht

#1 , 16 jul 2008 12:44

Momenteel heb ik co-ouderschap waardoor mijn dochtertje (10 jaar) de ene week bij mij woont en de andere week bij haar moeder. We wonen ongeveer 15 km van mekaar, mijn dochtertje haar domicilie staat bij haar moeder en mijn dochtertje is schoolgaande in mijn gemeente.

Nu zou mijn dochtertje liever bij mij willen wonen en slechts 1 weekend van de 2 bij haar moeder.

Kan ik hiervoor een procedure opstarten en zou dit met succes zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker47

#2 , 16 jul 2008 13:25

Een verandering inzake de verblijfsregeling van het kind moet in het belang van het kind zijn; op deze leeftijd zeggen kinderen nog het één en ander (heb ik ook meegemaakt) en onstaat er verwarring bij de ouder(s).
Het kind kan ook zelf nog niet kiezen op deze leeftijd.

Indien je een procedure (jeugdrechtbank) opstart maak je weinig kans tot slagen en ik zou eigenlijk niet inzien waarom de rechter het co-ouderschap zou veranderen als er geen problemen zijn.

Je vermeldt niet dat er problemen zijn met het co-ouderschap en hoe de relatie is met je ex. Je kan gewoon vragen aan je ex als het kind bij jou steeds mag zijn; de domicilie wijzigen van het kind zal je ex zeker niet doen.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”