samenwonen - uit elkaar

M&M
Topic Starter

samenwonen - uit elkaar

#1 , 05 aug 2008 09:52

We waren in februari gaan samenwonen en alle financiele lasten vielen op mijne nek. Mijn ex hoorde van overal dingen dat ik hem bedrogen had wat niet zo is en heeft bij het einde van onze relatie heel mijnen boel kort en klein geklopt en al mijn kleren, ondergoed, schoenen, ... meegenomen.
Hoeveel kans maak ik om dit te winnen mits bewijzen van mijn spullen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 05 aug 2008 10:35

Goederen waarvan u kan bewijzen dat ze u toebehoren zijn van u, die moet u terug krijgen.

Goederen waarvan niet vaststaat dat ze van u zijn, noch van uw ex-partner zijn, die zal u moeten gerechtelijk laten verdelen, indien u niet tot een overeenkomst komt.

In dat laatste geval ga na wat de waarde is van de te verdelen goederen, maak een kosten baten analyse vóór u juridische stappen zet.

U bent veel goedkoper af om twee nieuwe lakens, een paar potten en pannen, borden, messen en vorken te kopen, dan dat u jurist onder de arm zou nemen om de verdeling te vorderen!

M&M
Topic Starter

#3 , 05 aug 2008 10:46

[quote="Lex"]Goederen waarvan u kan bewijzen dat ze u toebehoren zijn van u, die moet u terug krijgen.

Goederen waarvan niet vaststaat dat ze van u zijn, noch van uw ex-partner zijn, die zal u moeten gerechtelijk laten verdelen, indien u niet tot een overeenkomst komt.

In dat laatste geval ga na wat de waarde is van de te verdelen goederen, maak een kosten baten analyse vóór u juridische stappen zet.

U bent veel goedkoper af om twee nieuwe lakens, een paar potten en pannen, borden, messen en vorken te kopen, dan dat u jurist onder de arm zou nemen om de verdeling te vorderen![/quote]

Het probleem is dat ik wel kan bewijzen dat de goederen van mij zijn (mijn kleren ed...) maar hij blijft ontkennen dat hij ze heeft dus ben ik niet veel met mijn bewijzen hé. U heeft gelijk dat het wellicht goedkoper is om bepaalde goederen gewoon opnieuw te kopen maar mijn kleren alleen al kom ik aan een grote som. Ik heb ze met mijn eigen ogen zien staan in zijn garage en als ze huiszoeking hebben gedaan hebben ze een verkeerde garage getoond waar die zakken natuurlijk niet instonden.

Reclame

Gebruiker47

#4 , 07 aug 2008 11:21

Je staat machteloos, waarschijnlijk en om je te pesten heeft hij die kleren al gedumpt.
Nu, je bent er vanaf van hem.
Probeer opnieuw te starten met je leven en trek hier lessen uit.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”