huwelijkscontrakt

pooentje
Topic Starter

huwelijkscontrakt

#1 , 09 aug 2008 23:34

wij zijn gehuwd met een wie langst leeft heeft alles, nu is mijn vraag mijn man heeft een dochter uit zijn eerste huwelijk, indien mijn man overlijd heeft zij dan rechten over de eigendom die ik had voor ons huwelijk en kan ik die eventueel verkopen zonder haar toestemming .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 10 aug 2008 13:29

De goederene die U bezat voor dit huwelijk waren eigen goederen en blijven eigen goederen. Ze komen dus niet ter sprake bij het (eerst) overlijden van uw echtgenoot.

wanton

#3 , 10 aug 2008 15:26

Er is U waarschijnlijk wel verteld dat zijn dochter verzet kan aantekenen tegen ' langst leeft , al heeft'. Ondanks deze formule kan zijn dochter uit eerste huwelijk haar deel van vaders erfenis opeisen. Indien er geen kinderen uit dit huwelijk voortkomen , heeft zij recht op de helft van de nalatenschap van uw echtgenoot. Uw deel van de gemeenschap plus uw eigen goederen zijn echter onbereikbaar voor haar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”