Probleem verdeling kosten

Molly123
Topic Starter

Probleem verdeling kosten

#1 , 16 sep 2008 08:55

Beste,
Mijn vriend en ik hebben een groot probleem qua verdeling kosten waar we niet uit geraken.

Het zit zo:

Wij zijn 2 jaar samen waarvan we 1.5 j samenwonen.
Ik heb een appartement wat ik momenteel verhuur, en woon bij mijn vriend in zijn huis.
In het begin is er afgesproken dat ik € 350 'huur' zou betalen.
Er is nooit gesproken van indexaties, of meerprijzen ofzo...
Ik wou echter altijd alle kosten door 2 delen, wat hij niet wou.
Nu is sinds een paar maanden de factuur van gas en electriciteit van € 80 naar € 245 gegaan en wilt hij dat ik de meerprijs dwz €160 / 2 dus € 80 meer betaal in de maand. Dus ipv € 350 zou ik hem € 430 betalen per maand.
Ik vind dit niet redelijk want die €350 is zo uit de lucht gegrepen, en zou willen dat alle kosten door 2 betaald worden, maar dit wil hij echter niet omdat we allebei een woning hebben en dat dit principe niet geldt als mijn appart . wordt verhuurd. Ik snap dit echt niet, ik vind dat dit er niets mee te maken heeft.
Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 16 sep 2008 13:00

Op het eerste zicht en aan de hand van de weinige details die je geeft zou ik volgende regeling redelijk vinden:

Jij betaalt jouw vriend per maand de helft van de huur die je voor jouw appartement ontvangt met aftrek van de kosten die je als verhuurster moet maken. Alle andere huishoudelijke kosten delen jullie dan netjes door twee.

Natuurlijk kunnen bepaalde factoren maken dat dit bedrag te hoog is vb. wanneer jouw vriend kinderen heeft, veel meer verdiend dan jij, enz maar daar vertel je niks over.

Of wil je misschien de huur van jouw appartement volledig incasseren en voor een prikje bij je vriend inwonen?

Dan spreken we hier niet meer over 'kosten delen'!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”