hey!
ik woon nu 6j samen en we hebben 2 kindjes, 5 en 3j. helaas gaat het niet zo goed meer in onze relatie en hebben we besloten er een punt achter te zetten. wel maakt hij het me niet makkelijk.
zijn ouders zijn stinkend rijk en hij dreigt daarmee. ik ben ten laste van hem en heb helemaal niks. zijn ouders kochten het huis, meubels, is dus allemaal van hen. had ik het toen maar geweten!
maar deze problemen kunnen allemaal opgelost worden, maar ik wil het wel op de goede manier doen, in het belang van de kinderen. daarom zou ik graag weten wat mijn rechten en plichten zijn. ik ga weg uit het huis.
hij verplicht me tot co-ouderschap (zijn woorden zijn: niet voor de kindjes maar zodat hij niet moet betalen). de kindjes zullen dus constant bij zijn ouders zitten want hij werkt. als ik hier niet mee akkoord ga, neemt hij mijn kinderen af (zijn woorden: want ik heb toch veel geld en jij niks). nu moet ik naar dr en krijg ik daar zelf geen geld voor. heel beu. ik ben echt in een hoekje gezet, maar ik weet zeker dat ik daar uit kom! zolang ik maar bij hem wegraak en mijn kindjes gelukkig zijn.
nu eist hij ook dat de kindjes ten laste zullen staan bij hem. maar kan dit allemaal zomaar? hij eist zoveel, net alsof ik niet tel als moeder? hij heeft nooit naar de kindjes omgekeken, alles was te lastig. hij dreigt met hun geld. en ze hebben veel macht, dus ik sta echt nergens.
ben nu naar werk aan het zoeken, maar mag wel nog doppen, dus ga ik dat al eerst aanvragen en dan snel werk!
hoe rapper ik hier buiten ben, hoe beter!
weet iemand raad? of waar kan ik heen om raad?
groetjes!