niets op papier nu wel uit elkaar en ondertussen een zoon...

onbekend74
Topic Starter

niets op papier nu wel uit elkaar en ondertussen een zoon...

#1 , 20 okt 2009 14:14

Wie kan mij helpen????

Wij zijn nooit getrouwd, hebben geen samenlevingscontract getekend en hebben nooit wettelijk samengewoond. We hebben wel een zoon van 8 . We staan nu op het punt uit elkaar te gaan en ik wil graag weten tot welke instanties ik mij kan wenden om een omgangsregeling en een vergoedingsregeling voor onze zoon te regelen.
Ik vind allerlei informatie op internet echter niet als je alles zo slecht geregeld hebt, zoals wij dat in het verleden gedaan hebben.....

Ook het huis waar we momenteel nog samenwonen is van mijn vriend als ook alle spullen. ik heb dus (officieel) niets!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 20 okt 2009 16:16

Wie kan mij helpen????

Wij zijn nooit getrouwd, hebben geen samenlevingscontract getekend en hebben nooit wettelijk samengewoond. We hebben wel een zoon van 8 . We staan nu op het punt uit elkaar te gaan en ik wil graag weten tot welke instanties ik mij kan wenden om een omgangsregeling en een vergoedingsregeling voor onze zoon te regelen.
Ik vind allerlei informatie op internet echter niet als je alles zo slecht geregeld hebt, zoals wij dat in het verleden gedaan hebben.....

Ook het huis waar we momenteel nog samenwonen is van mijn vriend als ook alle spullen. ik heb dus (officieel) niets!
Het beste is dat jullie een ouderschapsplan uitwerken en dit laten bekrachtigen door de rechtbank. Een vrederechter kan beslissen over de kosten van hun kind. Een jeugdrechter kan beslissen over gezag en verblijf en eventueel ook de kosten van hun kind.

In een degelijk ouderschapsplan zijn volgende punten verwerkt:
- gezagsco-ouderschap of één ouder oefent gezag uit
- één hoofdverblijf of verblijfsco-ouderschap
- één ouder beheert de kosten of kostenco-ouderschap

Op deze site vind je alvast heel wat mogelijke antwoorden op de vele vragen waarmee jij/jullie zitten.

onbekend74
Topic Starter

#3 , 21 okt 2009 09:32

bedankt voor deze goede informatie en site...

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 21 okt 2009 15:03

In een degelijk ouderschapsplan zijn volgende punten verwerkt:
- gezagsco-ouderschap of één ouder oefent gezag uit
- één hoofdverblijf of verblijfsco-ouderschap
- één ouder beheert de kosten of kostenco-ouderschap
Beste Rebel-with-a-cause
* Hoeveel is het ouderlijk gezag waard? Voor hoeveel mag het verkocht worden?
* Er is altijd (helaas) slechts één hoofdverblijfplaats voor het gescheiden kind, de wet wil (helaas) dit blijkbaar
* Als beide ouders het gezag hebben, zijn ze beide hiervoor verantwoordelijk

..*
zoals wij dat in het verleden gedaan hebben.....
Zolang er geen rechtelijke uitspraak is, kunnen beide ouders dit zelf regelen. Dit zou je m.i. best een kans dienen te geven

Wat zou je graag willen?

RR

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 21 okt 2009 15:08

... We hebben wel een zoon van 8 .
... ik heb dus (officieel) niets!
Kijk maar eens in het geboorteregister en daar zie je wat een schat je zal hebben.

Die schat moet je koesteren !

RR

3399AAaa

#6 , 21 okt 2009 21:33

uw hoofd zal er nu wel niet naar staan, maar als u ooit nog eens gaat samenwonen, maak dan een 'samenlevingscontract' op. het zou u nu veel miserie bespaard hebben.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”