wat met afbetalingsplan electrabel na uit mekaar te gaan?

cobby
Topic Starter

wat met afbetalingsplan electrabel na uit mekaar te gaan?

#1 , 01 nov 2009 11:43

na enorme afrekening + 2000euro van electrabel(rekening op naam van beide partners)heb ik een afbetalingsplan aangevraagd(150euro p/m)
nu zijn wij uit elkaar en wonen beide op een nieuw adres maar er blijft wel nog een 1500euro over om te betalen.ik krijg de rekeningen nu steeds in mijn bus en zij wil niet mee betalen.
na contact met electrabel was het 1ige wat zij me vertelden dat wij dit samen maar moesten uitvechten. kan ik haar op 1 of andere manier doen mee betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 nov 2009 14:19

vrederechter.

3399AAaa

#3 , 02 nov 2009 22:57

ook al staat de rekening op naam van beide partners, het is niet altijd logisch dat ze beiden moeten betalen. (hoewel de maatschappijen dat wel proberen)
Waren ze gehuwd, wettelijk samenwonend of feitelijk samenwonend?

Reclame

hendrik1

#4 , 03 nov 2009 09:46

hoi,

zelf correct blijven en betalen....nadien via vrederechter haar deel terugeisen.

succes

j.demoor

#5 , 04 nov 2009 10:20

Het is vrijwel zeker dat u tegenover Electrabel HOOFDELIJK gebonden bent. Onderzoek daartoe uw contract,inbegrepen Algemene Voorwaarden. In dat geval kan Electrabel zich willekeurig keren tegen elk van beide schuldenaars voor de gehele schuld.

“Art.1251.Indeplaatsstelling geschiedt van rechtswege :...3° Ten voordele van hem die, met anderen of voor anderen tot betaling van een schuld gehouden zijnde, er belang bij had deze te voldoen...”(Burgerlijk Wetboek).

U kan dan wat u meer dan de helft van de electrabelschulden betaalde verhalen op uw partner.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”