domicilie

linwë
Topic Starter

domicilie

#1 , 03 jan 2010 19:48

mijn ex en ik hebben net een feitelijke scheiding. hij beweerd al hele tijd dat zijn domicilie is verzet. kan ik gewoon naar gemeentehuis gaan en vragen of dit inderdaad klopt? of moet ik hier ergens anders voor zijn. zou dit heel graag weten om de ziekenkas en alle andere in orde te maken

alvast vriendelijk bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 03 jan 2010 20:08

Wanneer je de situatie uitlegt op de gemeente, zullen ze je graag hierop een antwoord geven. Ze zullen je alleszins kunnen bevestigen of hij nog op het oude adres woont of niet. Met een beetje geluk krijg je ook het nieuwe adres.

linwë
Topic Starter

#3 , 03 jan 2010 20:33

dank u voor je antwoord . morgen mijn eerste werk. zijn nieuw adres weet ik al en daar woont hij al sinds november. hij wil gewoon zijn oude niet verzetten

Reclame

Vandebos

#4 , 03 jan 2010 21:00

Als je de documenten van je feitelijke scheiding meeneemt kan je tevens de procedure laten starten om hem ambtelijk te schrappen van jouw adres.

linwë
Topic Starter

#5 , 03 jan 2010 21:39

dank je, ga ze zeker al meenemen om dit dan te laten doen

linwë
Topic Starter

#6 , 10 jan 2010 16:52

hij had zijn domicilie nog niet gewijzigd, ook nog niet langsgeweest op gemeentehuis om wijziging door te geven.
ze hebben me naar de politie doorverwezen om ambtelijk te schrappen, maar omdat ik zijn nieuw adres kunnen ze dit niet doen zeggen ze. had papieren en alles meegenomen.
welke stappen moet ik dan doen om dit toch gedaan te krijgen?

alvast bedankt

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 10 jan 2010 17:43

Waarom kunnen ze dat niet????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

linwë
Topic Starter

#8 , 10 jan 2010 17:55

omdat ik het adres weet waar hij nu verblijft zei de agent tegen mij. moest ik dat niet weten was het geen probleem geweest. vind het zelf nogal raar

xena

#9 , 11 jan 2010 00:52

dank u voor je antwoord . morgen mijn eerste werk. zijn nieuw adres weet ik al en daar woont hij al sinds november. hij wil gewoon zijn oude niet verzetten
misschien onbelangrijk maar even tussendoor voor de fiscus telt 1 januari voor een heel jaar

do2010

#10 , 31 jan 2010 01:11

Beste Linwe,

In dit geval waarbij jouw echtgenoot de echtelijke woning heeft verlaten is interessant om een gewone vaststelling te gaan doen bij het dichtsbijzijnde politiekantoor.
Wil zeggen dat je geen klacht dient neer te leggen maar een vaststelling moet laten noteren van de feiten '....woonst verlaten op....."
Je praat over feitelijk gescheiden dus ben je nog steeds gehuwd maar woont je partner op een ander adres.
Inderdaad wat betreft mutualiteit en kinderbijslag als alleenstaande ga je in een hogere schaal vallen.
Indien je echtgenoot niet welwillend (adres,bezok kinderen enz) is of niet wil bijspringen (financieel) dan voor de kinderen, ookal ben je nog getrouwd kun je naar de vrederechter onder het beding van 'dwingende en voorlopige maatregelen".
Opgepast indien de echtscheiding is uitgesproken wordt dit behandeld in eerste aanleg en niet meer door het vredegerecht.
mvg,do

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 01 feb 2010 17:53

zie antwoord hierboven ...
U doet aangifte van verlaten echtelijke woonst bij politie - politie dient dit te registreren - dit zijn ambtsplichten.
Welke agent/ inspecteur verteld dat - vraag eens een gesprek met zijn commissaris - om dat ambtsplichten te leren.
Gezien hij een nieuw adres heeft kan de echtgenoot daar AMBTSHALVE worden ingeschreven.
Uw kwartieragent zal komen ziej bij u dat hij daar geen belangen meer heeft en de andere zal gaan zien dat hij daar nu zijn belangen heeft.
Los van dat bij voorlopige maatregelen bij rechter zal 1 - bepaald worden dat echtgenoten beide ergens anders mogen ( moeten) wonen - 2- verbod om elkaar woning nog te betreden 3 - elkaar adres mede te delen - kwestie van kinderen enz .
Indien kwartierinspecteur weigert - brief/mail naar korpschef - intern toezicht - algemene inspectie politie - comité P ... dit dien je niet te zeggen maar gewoon te doen.
Term: miskenning aangifteplicht. Wordt zwaar aan getild in deontologie.

PS dat wil niet zeggen dat er misschien niet een reden kan zijn maar dan mag die kwartieragent dat wel zeggen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”