alimentatie !

MonicaF
Topic Starter

alimentatie !

#1 , 16 jun 2010 15:08

Mijn ex en ik zijn al meer dan 12 jaar uit elkaar. Samen hebben we een dochter. Nu is de vraag, hij betaald maandelijks een alimentatie van 148 Euro maar dit doet hij al 12 jaar aan een stuk en heeft nooit niks aangepast aan de indexering. Kan ik deze laten terugvorderen? En moet dit echt via het gerecht afgehandeld worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 16 jun 2010 16:28

Mijn ex en ik zijn al meer dan 12 jaar uit elkaar. Samen hebben we een dochter. Nu is de vraag, hij betaald maandelijks een alimentatie van 148 Euro maar dit doet hij al 12 jaar aan een stuk en heeft nooit niks aangepast aan de indexering. Kan ik deze laten terugvorderen? En moet dit echt via het gerecht afgehandeld worden?
Hoe is dit bedrag vastgesteld? In een vonnis of een overeenkomst? Staat in dit vonnis enige indicatie omtrent indexatie?
Als dit niet zo is, dan zit er niks anders op dan naar de rechtbank te stappen.

MonicaF
Topic Starter

#3 , 17 jun 2010 10:40

Deze is 12 jaar geleden voor de rechtbank uitgesproken. Ook staat er in het vonnis dat het bedrag jaarlijks moet aangepast worden aan de indexering !

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 17 jun 2010 11:02

Deze is 12 jaar geleden voor de rechtbank uitgesproken. Ook staat er in het vonnis dat het bedrag jaarlijks moet aangepast worden aan de indexering !
Op deze pagina kun je zelf de berekening maken, je kan maximaal vijf jaar terug vorderen, en de som ervan aan jouw ex laten weten.
Deze dient normaal gezien zelf elk jaar de index toe te passen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”