Huwen... wettelijk samenwonen... gezinswoning van 1 partner.

Koen77
Topic Starter

Huwen... wettelijk samenwonen... gezinswoning van 1 partner.

#1 , 13 sep 2010 09:09

Hallo,

Ik verkeer in volgende situatie.
Mijn vriendin (enig kind en ouders zijn overleden) heeft de woning van haar ouders geërfd.
Ik heb geen eigen woning en we willen gaan samenwonen in het huis van mijn vriendin.
Momenteel zijn er geen kinderen maar die kunnen er in de toekomst wel komen.

Wij zijn van plan om enkele uitbreidings/verbouwingswerken te laten uitvoeren aan de woning.
Aangezien het om een groot bedrag gaat zou ik meebetalen voor deze werken.
Mijn vriendin wil niet dat ik me inkoop en nu is mijn vraag wat er allemaal mogelijk is zodat ik 100% zekerheid heb dat ik mijn geïnvesteerd geld terug krijg bij een scheiding.
Wat is er mogelijk bij wettelijk samenwonen en wat is er mogelijk bij een huwelijk.
Wat moet er juist op papier gezet worden?

We zijn al langs geweest bij enkele notarissen maar kregen geen eenduidig antwoord hierover.

Kan ik dan ook een hypotheek lening aangaan voor mijn deel en kan ik dit inbrengen bij de belastingsaangifte?

Als er hier koppels zijn die in dezelfde situatie zitten, laat maar weten hoe jullie dit aangepakt hebben

Alvast bedankt

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding