Mijn vriendin en ik zijn 3 maanden samen. Voor ik een relatie met haar had ze een huis gekocht met haar vorige vriend, ze waren wettelijk samenwonend met scheiding van goederen. Nu is dit zaakje nog niet afgerond, het huis had een waarde van 300.000€ waarvan de vriend 100.000 cash had ingebracht. Mijn vriendin heeft enkel een jaar de lelft van de afbetaling gedaan zonder een voorafgaande inbreng. De meubels en gehele interieur werd samen gekocht. Nu had mijn vriendin gezegd tegen hem om het gemakelijk te houden dat ze niks moest hebben, geen terugbetaling van haar deel van de afbetaling, geen meubels, geen geld van de gezamelijke rekening(die hij ondertussen al geplundert heeft 2000€). Nu is hij natuurlijk lastig dat zij een nieuwe vriend heeft en beweert hij dat zij de volledige schrijfkosten om het gebouw op hem zijn naam te zetten ook nog moet betalen omdat zij eigenlijk degene is die is vertrokken. ?? klinkt mij niet logisch maar ik ben daar niet zo van op de hoogte nog zij. Hij daarentegen zou die informatie via zijn notaris verkregen hebben.
Voor alle duidelijkheid: er is nog niks op papier gezet. Mijn vriendin zegt dat hij alles mag hebben. En toch moet ze dan nog schrijfgeld betalen? (5000€) Mijn vriendin heeft ondertussen wel al haar adres verandert en woont terug in bij haar moeder. En zij is degene die wel een punt achter de relatie heeft gezet. Ik weet niet of dit enige invloed heeft.
Enige raad of tip is zeer welkom !
Alvast bedankt
Edit : Juist met mijn vriendin gepraat en had haar verkeerd verstaan. Ze waren wettelijk samenwonend maar er was geen scheiding van goederen. Alles is dus van beiden. Behalve de 100.000€ inbreng van hem is appart genoteerd op zijn naam. Afbetaling werd gedaan van gezamelijke rekening.
Bedankt