schrapping domilicie

kazzi
Topic Starter

schrapping domilicie

#1 , 30 mar 2011 14:37

Sinds enkele maanden zit ik met een overkoop van een woning bezig van mijn vorige vriendin waarmee ik samen een huis gekocht had om deze volledig op mijn naam te krijgen. Hiervan wordt de authentieke akte volgende week ondertekend, maar nu weigert zij om bij de notaris te verschijnen en te ondertekenen omdat zij momenteel geen andere woonst heeft. Zij heeft echter wel hiervoor een onderhands contract getekend.
Momenteel wonen wij nog steeds in hetzelfde huis waardoor de spanningen hoog oplopen omwille dat er ook al deurwaarders langsgeweest zijn om rekeningen van haar te innen omdat zij een slechte betaalster is.
Nu wil ik uiteraard nadat volgende week alles rond is bij de notaris, haar adres laten schrappen op het huis.
Maar kan ik dit zomaar? Want langs verschillende kanten hoor ik dat enkel ZIJ ZELF haar adres kan laten schrappen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2011 22:59

neen hoor.
Maar ze mag daar wel niet meer wonen en dus geen belangen meer hebben.
Wat verandert er : u wordt eigenaar maar dat heeft niks met domicilie te maken
Dat laatste zegt iets over waar ze slaapt en leeft en dat is blijkbaar nog in dat huis....
U zal dus naar de vrederechter moeten stappen om haar te laten uitdrijven.... zeker als ze ook nog weigert te komen tekenen want gezien ze blijkbaar de compromis heeft getekend kan je dat met schadevergoeding afdwingen

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”