Fout in Buitenlandse Huwelijksakte

Jacksterman
Topic Starter

Fout in Buitenlandse Huwelijksakte

#1 , 05 apr 2011 16:01

Hallo,

Wij zijn als Belgen onlangs in het buitenland rechtsgeldig getrouwd en willen dit huwelijk nu ook laten registeren hier in België. Daarvoor dienen we onze huwelijksakte te laten vertalen door een beedigd vertaler.

Echter, in de huwelijksakte is de naam van mijn moeder verkeerd gespeld en dus verkeerd overgenomen uit mijn internationale geboorte-akte. Het gaat om een "h" waar een "k" had moeten staan ..."ch" ipv "ck"

Is dit een probleem? Kan dit een vlotte registratie van het huwelijk tegenhouden?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
innu

#2 , 05 apr 2011 16:06

hoi
dat kan inderdaad een groot probleem opleveren. terug gaan naar de vertaler is de boodschap...

Jacksterman
Topic Starter

#3 , 05 apr 2011 17:21

Voor de duidelijkheid: het gaat om een fout in de originele Engelse (nog niet vertaalde) akte...Is dit dan eveneens een groot probleem?

Reclame

innu

#4 , 05 apr 2011 18:26

dat denk ik van niet. in belgie hebben ze enkel de nederlandse nodig he, zou het wel melden aan de vertaler en vragen of ze dit kunnen aanpassen.
Voor de duidelijkheid: het gaat om een fout in de originele Engelse (nog niet vertaalde) akte...Is dit dan eveneens een groot probleem?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 apr 2011 19:58

Misschien ben je wel terug vrijgezel :lol:

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”