Domicilie, brieven ea.

Anonyme
Topic Starter

Domicilie, brieven ea.

#1 , 30 apr 2011 13:08

Dag allemaal,

mijn vriendin met wie ik mijn huurhuis deelde is 2 weken geleden weggegaan en heeft het huis verlaten. Hierna heb ik onmiddelijk de politie hiervan op de hoogte gebracht om zo snel mogelijk een schrapping van haar domicilie bij mij te bekomen. Hiervan heb ik een PV van de politie en men heeft mij gezegd dat na 2 weken (vanaf vandaag) zij brieven gaat ontvangen van het gemeentebestuur om haar zo snel mogelijk te melden om haar nieuwe woonplaats door te geven.
Nu, deze situatie brengt voor mij volgende vragen met zich me:

- De brieven die het gemeentebestuur gaat sturen gaan naar haar laatst gekende adres zijn (mijn adres). Ben ik verplicht haar op de hoogte te brengen van het bestaan van die brieven?
- De belastingsbrief is toevallig gisteren ook nog in de bus gekomen, idem voor die van haar. Wederom dezelfde vraag: ben ik verplicht haar hiervan op de hoogte te brengen? En zo niet: wat doe ik er het beste mee?
- Wat zijn de gevolgen voor haar nu ze na 2 weken nog steeds geen nieuw domicilie adres heeft opgegeven? En wat kunnen de eventuele toekomstige gevolgen zijn?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mawe

#2 , 30 apr 2011 20:05

terugsturen met als mededeling dat mevrouw niet meer op bovenstaand adres verblijft.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mei 2011 18:53

Klopt .... gezien ze binnen de 8 /15 dagen geen adreswijziging heeft gedaan begaat ze een correctioneel vervolgbaar feit ( wanbedrijf)
Uw wijkinspecteur stelt hiervoor PV op voor geen adreswijziging en een AA voorstel ambtelijke schrapping.
Haar post struurt u terug ' onbekend op dit adres'... ook de brieven van de gemeente.
PS hoe zit het met het huurcontract ...?

Reclame

Anonyme
Topic Starter

#4 , 01 mei 2011 21:13

Ik dank u beide al voor de reacties.

De wijkagent heeft op de dag van het vertrek zelf nog een PV opgemaakt hiervan, en sinds zaterdag is ze dus officieel niet meer geregistreerd op dit adres. Op dat gebied ben ik (gelukkig?) heel helder gebleven op het moment zelf.
Zo'n beslissingen zijn nooit leuk, maar achteraf gezien ben ik ergens wel blij dat ik dit zo snel mogelijk heb geregeld.

Ik heb net dus ook haar belastingsbrief terug gedeponeerd in de brievenbus van Financieën zoals hier aangeraden. De tekst op de enveloppe zelf was eigenlijk al een antwoord op mijn vraag, maar toch bedankt voor de goede raad.

Nu, wanneer u zegt dat ze een correctioneel vervolgbaar feit begaat, wat houdt dit precies in? Een boete neem ik aan?

Het huurcontract staat enkel op mijn naam (destijds lang over getwijfeld maar nu ben ik eens zo blij) en alle gemeenschappelijke aankopen (meubels) zijn gefactureerd op mijn naam alleen.

Anonyme
Topic Starter

#5 , 02 mei 2011 12:48

Misschien toch nog even bij vermelden dat zij van buitenlandse origine is en hier sinds september een verblijfsvergunning heeft voor 5 jaar.
Kan dit PV een effect hebben op haar verblijfsvergunning?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”