feitelijk samenwonend en uit elkaar

marceldw
Topic Starter

feitelijk samenwonend en uit elkaar

#1 , 24 mei 2011 17:05

Wij zijn feitelijk samenwonend en hebben nu reeds na een half jaar besloten om als vrienden uit elkaar te gaan. Het gaat om een huis van 200.000 euro, klein beschrijf.
Wij betalen zo'n 1000 euro per maand af.

Wat zijn de opties in verband met uitkopen, uitgekocht worden of verkopen en welke kosten zijn ermee gemoeid.
Hopelijk kan iemand dit in mensentaal uitleggen en hopelijk zijn er mogelijkheden om dit niet te laten eindigen als financiële kater.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TamieL

#2 , 05 jul 2011 11:34

hebben jullie de woning samen gekocht? Ik heb in dezelfde situatie gezeten enkele jaren geleden. Ik heb de lening van het huis op mij genomen en heb mijn partner de helft van het reeds afgeloste bedrag moeten terugbetalen. Om het huis op jouw naam te krijgen, komen hier uiteraard notariskosten bij. Als je de lening op je eigen naam wilt verder zetten, wordt de huidige lening afgelost en moet hierop een wederbeleggingsvergoeding betaald worden. In mijn geval heeft het 10 000€ gekost om het huis en de lening op mijn naam te zetten.

Als je besluit om te verkopen, dan vermoed ik dat de overschot na aftrek van alle kosten, moet gedeeld worden door 2

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”