annuleren huwelijk

lucclaessens
Topic Starter

annuleren huwelijk

#1 , 28 jun 2011 18:59

Ik zou graag willen weten hoe je een huwelijk best kan annuleren. Ik en mijn vriendin zijn al 4 jaar samen. Ze is van Angolese afkomst en is hier toegekomen met haar ex-vriend op basis van asiel. Tijdens de asielprocedure heeft haar ex-vriend verklaart dat ze getrouwd waren. Momenteel woont ze al meer dan 10 jaar niet meer samen met haar ex-vriend en zouden we graag trouwen. Het probleem is dat ze niet kan scheiden omdat er geen huwelijksakte bestaat; maar hier in België heeft ze nu de burgerlijke staat "gehuwd". Ze heeft een "attestation de celibat" verkregen bij de Angolese ambasade, maar dit is niet voldoende voor de gemeente om haar burgerlijke stand te veranderen. Hoe krijgen we dit huwelijk geannulleerd zodat we kunnen trouwen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 30 jun 2011 10:21

Indien er geen huwelijk is dan kan het ook niet nietig verklaard worden in de zin van art.180 e.v. Burgerlijk Wetboek.

Vraag de bevolkingsdienst van uw gemeente op grond van welke akte u als ’gehuwd’ ingeschreven werd en bestrijd eventueel die inschrijving.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”