Autolening na breuk

Tom25
Topic Starter

Autolening na breuk

#1 , 01 aug 2011 22:03

Beste,

Graag had ik correct advies gekregen omtrent het volgende:

Ik heb bijna 4jaar geleden een huis gekocht gehad samen met mijn ex-vriendin en in het eerste half jaar hebben
we ons ook een wagen aangeschaft ook op lening op beide namen. De wagen is 2 maand ingeschreven geweest op mijn naam.

Door enkele ruzies hebben we dan de wagen verkocht omdat we liever dat geld wouden gebruiken voor de renovaties maar zover
is het nooit geraakt en is ze het afgestapt. Het geld is dan gebruikt geweest voor de lening van het huis en de auto verder af te betalen tot het op was, en het huis zouden we verkopen, doordat het huis een grondige renovatie nodig had wat we beide wisten op voorhand toen we de aankoop deden verkocht het niet meer terug voor dezelfde aankoopprijs. Ik heb dan het huis overgenomen op mijn naam alleen, opnieuw schrijfgeld betaald en alles overgenomen. De lening van de wagen zouden we netjes verder afbetalen ieder de helft en/of als we beide de helft hadden de som wegkopen van de bank zodat alles achter de rug zou zijn.

Nu na 2jaar later dat we dit mondeling besproken hadden komen haar ouders er blijkbaar achter van deze lening die ze blijkbaar voor hun verzwegen had. en nu willen ze ofwel dat ik 1. alles nog zou alleen verder afbetalen nog een 8500euro, oftewel 2. dat er gerechtelijke stappen verder ondernemen worden omdat we dit niet direct terug aan de bank hebben betaald na verkoop van de wagen.

Volgens hun gaat het mij duurder uitkomen als het via het gerecht zou lopen en zou ik er levenslang nog last van gaan hebben.

Mvg, Tom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 01 aug 2011 23:04

Ik zie niet in hoe zij gerechtelijke stappen zouden kunnen ondernemen. Ze zijn toch geen betrokken partij?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tom25
Topic Starter

#3 , 01 aug 2011 23:41

Neen, dat is inderdaad zo. Mijn ex haar ouders zullen het voor haar uiteraard opgestart hebben want zij is hier totaal niet mee bezig en zoals voorheen gezegd is waren wij het mondeling akkoord met de eerlijke regeling van afbetaling.

Maar dan stel ik mij in vraag, beide handtekeningen zijn toch evenwaardig bij deze lening en als zij gerechtelijke stappen willen ondernemen ivm deze niet directe terugbetaling van deze lening die altijd netjes optijd is terugbetaald dan zou dit toch niet alleen op mij neerkomen, als hier stappen voor kunnen worden ondernomen want wat maakt de bank hier baat uit?

Mvg,

Reclame

roharro

#4 , 01 aug 2011 23:46

De twee ondertekenaars zijn evenveel gebonden. Maar ik zei het al: tegen wie gaan ze een rechtszaak beginnen?????????Zij zijn hier geen betrokken partij.

Tom25
Topic Starter

#5 , 01 aug 2011 23:54

Hmm, zo heb ik het inderdaad nog niet bekeken.. en als zij dit zou doen en dat de ouders haar er gewoon bij helpen.. dan spant ze een zaak in tegen haarzelf en mij?

hetgeen wat ze wensen is dat ik natuurlijk voor het resterende bedrag nog zou opdraaien.

mvg,

roharro

#6 , 02 aug 2011 00:23

dan spant ze een zaak in tegen haarzelf en mij?

Zeer juist!! Ze schiet dan (ook) in haar eigen voet...

Tom25
Topic Starter

#7 , 02 aug 2011 00:27

Bedankt allesinds voor deze denkwijze.

Ik ga morgen toch even op advies bij een advocaat want ik ben altijd eerlijk met alles en kan het echt niet verdragen
dat iemand mij ten onrechte ergens voor wil laten opdraaien.

mvg

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”